Adlook ogłosił mianowanie Jakuba Kossuta na stanowisko globalnego wiceprezesa ds. strategii rozwoju nowych rynków (global VP of market entry strategy). W tej roli będzie nadzorował globalne inicjatywy rozwojowe i wspierał firmę, której produkty (m.in. dzięki algorytmom deep learning) pomagają markom, domom mediowym i agencjom zarządzać kampaniami reklamowymi efektywnie, oszczędnie i w sposób dostosowany do wymagań cookieless.
Jakub Kossut posiada ponad 20 lat doświadczenia w branży mediowej – specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii wejścia na nowe rynki globalnych organizacji. Przez 20 lat pracował w EssenceMediacom Polska, przechodząc od stanowiska Research Specialist w 2003 do CEO firmy w 2018 roku. Pod kierownictwem Kossuta firma osiągnęła ponad 30 proc. wzrost sprzedaży netto i jednocześnie najwyższe oceny w rankingu COMvergence. W tym czasie w gronie klientów znajdowały się globalne marki takie jak Warner Bros Discovery, P&G czy Coca-Cola.
– Niezmiernie się cieszę z dołączenia do Adlook i możliwości zrobienia w erze reklamy cyfrowej czegoś po raz pierwszy na świecie – powiedział Kossut. – Rozwój i innowacyjne podejście Adlook, jako firmy dbającej o prywatność użytkowników, świetnie wpisuje się w moje osobiste wartości oraz w kierunek zmian, którego oczekuję od branży. Chcę wspierać tworzenie rozwiązań, które pozwolą marketerom efektywnie komunikować się z konsumentami także w erze cookieless, w którą właśnie weszliśmy – dodał.
Wszechstronne doświadczenie Kossuta – nie tylko biznesowe, ale również w zakresie ekonometrii, badań rynku, tworzenia treści czy e-commerce – idealnie uzupełnią plany spółki Adlook, które obejmują rozwój na cztery kolejne kraje jeszcze w 2024 roku. W tej chwili firma jest obecna w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, a od listopada ubiegłego roku także w Polsce.
– W tak kluczowym momencie w branży medialnej wszyscy próbują przygotować się do reklamowej rzeczywistości w erze cookieless. Musimy być pewni, że zapewniamy naszym klientom najlepsze w swojej klasie usługi. Mianowanie Jakuba pozwoli nam skutecznie realizować rynkową strategię i odpowiednio pozycjonować Adlook w globalnym ekosystemie – mówi Daniel Surmacz, CEO Adlook. – Jego dogłębne zrozumienie strategii marki i doświadczenie we wdrażaniu ciekawych rozwiązań idealnie współgrają z naszymi celami. Ogromnie się cieszę, że Jakub dołącza do naszego zespołu i będzie miał wpływ na rozwój produktów, które pomagają markom, domom mediowym i agencjom w efektywny i oszczędny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi – dodaje.