Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT – książka, która łączy ludzką autentyczność z precyzją sztucznej inteligencji

Czy można zbudować spójną, silną i dochodową markę bez agencji, wieloletniego doświadczenia i dużego budżetu? Karina Misztal i Małgorzata Siedlik udowadniają, że tak. Ich nowa publikacja „Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT” to pierwsza na polskim rynku książka, która łączy współczesne podejście do tworzenia marki osobistej i eksperckiej z praktycznym wykorzystaniem sztucznej inteligencji – bez marketingowego żargonu i bez zbędnej teorii.

W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu, gdzie 70% strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, umiejętność formułowania precyzyjnych promptów staje się kluczowa. Wiele osób napotyka trudności w efektywnym wykorzystaniu AI ze względu na brak technicznego przygotowania. Ta książka jest odpowiedzią na te wyzwania, oferując praktyczne narzędzia i wskazówki, które pozwalają na skuteczne wykorzystanie ChatGPT w budowaniu marki.

Nie jest to jednak kolejny przewodnik o AI, ani kolejna książka o marce. To coś znacznie więcej – uporządkowana, interaktywna ścieżka, która prowadzi od pomysłu do rzeczywistej strategii, wspieranej przez narzędzia dostępne dla wszystkich. Każdy rozdział to zaplanowany etap transformacji – nie tylko biznesowej, ale także osobistej. To książka, która tłumaczy, jak zarabiać na wiedzy, jak tworzyć strategię bez zgadywania i jak współpracować z AI nie po to, by nas zastąpiła, ale by wzmocniła nasze pomysły. Autorki łączą w niej swoje doświadczenie (a także kobiecą intuicję) z technologiczną precyzją.

To nie jest kolejna książka o „budowaniu marki”. To instrukcja krok po kroku, pełna struktur i schematów opartych na doświadczeniu autorek. Idealna dla tych, którzy chcą zbudować, naprawić lub ulepszyć swoją strategię. Wyjątkowo praktyczne zastosowanie AI w marketingu – mówi Erwin Gałan – strateg reklamowy, ekspert marketingu i social mediów

Dla kogo jest ta książka?

Publikacja powstała z myślą o wsparciu kobiet w ich odwadze do budowania swojej niezależności i sukcesu. Jej adresatami są przede wszystkim przedsiębiorczynie, freelancereki, właścicielki małych firm, a także studentki. Nie ogranicza się ona jednak w swoim przekazie tylko do kobiet – skorzystać z zawartej w niej wiedzy może każdy a wiele grup społecznych znajdzie tu cenne dla siebie informacje.

Freelancerzy poszerzą swoją wiedzę na temat tego,jak zbudować markę osobistą i zdobywać lepszych klientów. Właściciele małych firm, znajdą tu informacje jak przemyśleć swój przekaz i działania od nowa. Studenci kierunków biznesowych i kreatywnych zyskają przewagę dzięki praktycznym umiejętnościom pracy ze sztuczną inteligencją. Zespoły marketingowe nauczą się jak skutecznie wdrożyć AI do codziennej pracy. Natomiast edukatorzy i trenerzy zdobędą wiedzę jak pokazywać nowoczesne, etyczne i efektywne podejście do marki.

Ta pozycja może stać się inspiracją do pracy własnej, a nawet punktem wyjścia do badań nad rolą AI w tworzeniu współczesnych marek. Książka pokazuje, jak zintegrować narzędzia AI w sposób efektywny, rozwija kompetencje strategiczne i uczy komunikacji opartej na wartościach i autentyczności

Po przeczytaniu tej książki zrozumiesz, że silna marka to nie przypadek, tylko dobrze ułożony plan. Wszystko staje się jasne: jak mówić, do kogo i po co. Do tego AI przestaje przerażać, a zaczyna pomagać. Totalnie obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce działać świadomie i osiągnąć fenomenalny sukces swojej marki – mówi Mery Piotrowska – prowadząca program Porządek musi być w Canal+.

Co wyróżnia tę książkę?

  • Praktyczne narzędzia – autorskie narzędzie z generatorem komend ChatGPT oraz w formie arkusza Google, które pozwala natychmiast przekuć pomysły w konkretne, trafne zapytania do AI.
  • Ćwiczenia coachingowe i narzędzia strategiczne – w książce wykorzystano m.in. filozofię Ikigai, metodę Walta Disneya, WRAP, SPVEM czy technikę „redefinicji porażki” Tony’ego Robbinsa.
  • Inspirujące przykłady z kultury i życia – od Netflixa i TEDów, przez J.K. Rowling, aż po model Złotego Kręgu Simona Sineka – wszystko po to, by pomóc czytelnikowi znaleźć własny głos i wyróżnić się w świecie, który premiuje autentyczność.
  • Przystępny język i logika działania – zero pustych haseł. Każde ćwiczenie prowadzi do konkretnego efektu: lepszego komunikatu, strategii, decyzji.

Publikacja pokazuje, jak wykorzystać narzędzia AI (np. ChatGPT) do analizy, tworzenia komunikatów, person marketingowych, strategii treści czy komunikacji wartości. Zawarte w książce wskazówki pomagają zrozumieć, czym różni się dobre polecenie dla AI od słabego – i jak dzięki precyzji języka zyskać konkretne, realne rezultaty. Tu sztuczna inteligencja została wykorzystana w służbie marki.

To pierwsza na rynku książka, która uczy, jak tworzyć markę ekspercką bez agencji i specjalistów, jak pisać prompty, które mają sens i cel oraz jak krok po kroku budować strategię, która „nie zostaje na papierze”.

Publikacja Misztal i Siedlik to trafna wizytówka rynku na styku trzech silnych trendów: sztucznej inteligencji, edukacji oraz rozwoju marek osobistych. W dynamicznej rzeczywistości, w której nawet firmy z sektora FMCG i instytucje finansowe integrują narzędzia takie jak ChatGPT z codziennymi procesami, książka ta staje się nie tylko praktycznym przewodnikiem dla małych firm, ale również inspiracją do pogłębionych badań nad rolą AI w kreatywnym i strategicznym myśleniu o marce.

Książka ukaże się 11 czerwca 2025 r. nakładem Wydawnictwa Studio Emka.

O autorkach:

Karina Misztal
Coach biznesowy, systemowy, grupowy z akredytacją ICF (International Coaching Federation), strateg reklamowy z 10-letnim doświadczeniem w branży, akredytowany mówca Brian Tracy World Speakers Academy. Laureatka nagrody „Sukces w Szpilkach” 2024 Polskiej Agencji Przedsiębiorczości za realizację strategii biznesowych klientów, TOP 30 kont biznesowych w Polsce wg Forbes Women. Założycielka marki Spełniona, która na co dzień wspiera kobiety w zarabianiu na wiedzy i pasji, bazując na mindsecie, strategii marki i metodach produktywności. Od zera w dwa lata stworzyła rozpoznawalną w sieci markę Spełniona i dochodowy biznes. Pracuje z globalnymi markami, takimi jak: Vogue, Yves Saint Laurent, Netflix, PepsiCo, Revolut Business. W marcu 2024 roku udzieliła „Forbesowi” wywiadu o skalowaniu biznesu coachingowego. Prywatnie szczęśliwa żona i mama, pasjonatka sztuki, designu i popkultury.

Gosia Siedlik
Ekspertka w dziedzinie narzędzi sztucznej inteligencji, głownie ChatGPT i Canva. Od 2020 roku dzieli się swoją wiedzą poprzez szkolenia i warsztaty. Jej cyfrowe produkty, w tym Instagram Turbo i WydaAI i sprzadAI kurs online, przyczyniają się do rozwoju firm, co potwierdza wspołpraca z takimi markami, jak RocketJobs i JustJoinIT. Prowadziła warsztaty i prelekcje, m.in. dla Polskiego Stowarzyszenia Kobiet Biznesu, Mobile Trends AI Edition, TEB Edukacja, a także podczas Carpathian AI Summit. Była również trenerką projektu „Write Your Future” z Lancome oraz uczestniczyła w pilotażowej kampanii z CampusAI oraz kampanii społecznej w temacie technologii dla marki Dove. Gosia skupia się na wspieraniu kobiet w skutecznym zarządzaniu ich wizerunkiem online i rozwijaniu biznesów. Jej życie toczy się pomiędzy Gdynią a Warmią, gdzie stworzyła gospodarstwo agroturystyczne Zagroda Podgórze, będące oazą spokoju i miejscem pracy. Z pasją oddaje się podróżom i aktywności fizycznej, co jest jej sposobem na odreagowanie i zdobywanie energii, kluczowej do zarządzania zarówno biznesem, jak i życiem rodzinnym.