Fundacja Słonie na Balkonie, od lat wspierająca dzieci po traumie, rusza z kolejną wyjątkową kampanią – „Rozmowy o stracie”. Współrealizują ją znane agencje reklamowe, mediowe i komunikacyjne. Za kreację i strategię odpowiada DDB Warszawa, a za planowanie i zakup mediów – OMD Poland, Tribal Media oraz GetBold. Działaniami PR i współpracą z influencerami zajmuje się zespół K+. Reżyserem filmu jest Tomek Goldbaum-Wlaziński, za produkcję odpowiada Papaya Films, za postprodukcję – VEIN Postproduction, a za dźwiękowienie – Juice. Część badawcza to realizacja SW Research oraz K+Research.
Zosia ma 6 lat. Właśnie straciła mamę i nie rozumie zmiany, która się dzieje. Jej tata też mierzy się z głębokim kryzysem. Wie, że musi porozmawiać z córką, ale nie potrafi znaleźć odpowiednich słów. Mówi więc, że mama poleciała do nieba. By uchronić ją przed upadkiem, Zosia w ogrodzie tworzy konstrukcję z poduszek… Tak wygląda najnowszy spot Fundacji Słonie na Balkonie. Jak wskazują psycholodzy, zarówno sam fakt rozmowy, jak i użycie właściwych słów, mają kluczowe znaczenie dla wsparcia dziecka w poradzeniu sobie z traumą.
Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym tygodniu badania* SW Research i K+ Research, aż 57% rodziców przyznaje, że ich dziecko doświadczyło straty bliskiej osoby. Mimo to tylko 20% pełnoletnich Polaków zdecydowanie uważa, że z dziećmi powinno się rozmawiać o śmierci. To właśnie w tym celu powstała kampania „Rozmowy o stracie”. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat trudności dzieci, które przeżyły stratę bliskiej osoby, a także edukacja, jak prawidłowo rozmawiać z dziećmi po traumie oraz zbiórka środków na zapewnienie im profesjonalnej pomocy terapeutycznej. Za pomocą poruszających historii dzieci, Fundacja Słonie na Balkonie chce zwrócić uwagę na to, jak ważne jest wsparcie w procesie przepracowania traumy.
– Kampania porusza temat trudny, ale niezwykle ważny. Chcemy, aby nasza praca pomogła otworzyć drzwi do rozmów, które mogą zmienić życie dzieci w traumie – bo każde dziecko zasługuje na wsparcie i zrozumienie – mówi Joanna Paduszyńska, prezeska i założycielka Fundacji Słonie na Balkonie.
– Praca nad kampanią to duże wyzwanie, ponieważ prowadzimy działania w okresie świątecznym, który jest już wypełniony różnymi akcjami społecznymi. Naszym celem nie jest konkurowanie o uwagę, lecz dotarcie do serc i umysłów ludzi z przekazem, który naprawdę ma znaczenie. Jednocześnie mamy bardzo jasny cel – zebranie 300 tysięcy złotych na pomoc dzieciom w kryzysie – dlatego każda nasza aktywność PR-owa i influencerska została zaplanowana tak, aby wspierać ten konkretny rezultat – dodaje Anna Knowska, group consulting director w K+.
Zebrane środki fundacja przeznacza na psychoterapię dzieci po traumie, zakup arkuszy testów psychologicznych niezbędnych do diagnozy depresji, czy pokrycie kosztu dojazdu specjalisty do najmłodszych w kryzysie. Więcej informacji można znaleźć na stronie: slonienabalkonie.pl/rozmowyostracie/