Ostatnie lata w branży marketingowej to dynamiczny rozwój szczególnie w obszarze digitalu, a także ciągła adaptacja do zmieniających się technologii. A to z kolei rodzi potrzebę tworzenia niestandardowych, dostosowanych do nowych warunków strategii marketingowych. Jak nadążyć za wszystkimi zmianami i prowadzić skuteczne kampanie digitalowe w erze nowych technologii i AI? Przede wszystkim należy obserwować branżę i śledzić trendy w sposób kompleksowy. Dlatego też Grupy Robocze IAB Polska połączyły siły i podczas pierwszego IAB HowTo w tym roku przedstawią aktualną wiedzę zarówno z zakresu SEM, mobile marketingu, social mediów, jak i public relations, content marketingu czy programmatic. Już 15 lutego w warszawskim Multikinie w Złotych Tarasach czołowi eksperci z branży przedstawią sprawdzone sposoby na prowadzenie spójnych działań w onlinie. Zdobądź ostatnie bilety!
Jak prowadzić efektywne działania marketingowe w 2024 roku?
Prowadzenie efektywnych kampanii marketingowych to często Święty Graal marketerów. Szczególnie w obliczu dynamicznych zmian zachodzących w branży, nowych trendów, rozwoju AI czy narzędzi analitycznych. Jak się odnaleźć w obecnym digitalowym krajobrazie, podpowiedzą eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji IAB HowTo w pełni poświęconej efektywności. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak powalczyć o uwagę użytkowników w social mediach, unikać schematów w marketplace’ach, a także poznają techniki i narzędzia, które pomogą określić KPI i zmierzyć efektywność na platformach gamingowych oraz jak prowadzić skuteczne działania digital PR-owe.
– 15 lutego odbędzie się pierwsze IAB HowTo w nowej formule. W tym roku wydarzenia te organizowane będą nie przez poszczególne grupy robocze, a przez przedstawicieli różnych obszarów, skupiających się na wiodącym zagadnieniu. Pierwsza z tegorocznych konferencji poświęcona będzie tematyce efektywności kampanii online. Dzięki zaangażowaniu szerokiego grona prelegentów spotkanie będzie miało charakter interdyscyplinarny i pozwoli uczestnikom na poznanie bieżących trendów w różnych obszarach (m.in. performance, programmatic, social media, influencer marketing czy digital PR). Nad merytoryką HowTo czuwa Rada Programowa, składająca się z czworga szefów grup roboczych przy IAB Polska – komentuje Adam Kaliszewski, członek Rady Programowej IAB HowTo: Efektywne kampanie marketingowe w erze nowych technologii, director, head of digital practice w Solski Communications.
Topowi eksperci z obszaru marketingu online
Podczas konferencji swoim know-how podzielą się doświadczeni profesjonaliści i przedstawiciele różnych branż. A to pozwoli uczestnikom konferencji zyskać szersze spojrzenie, a także rozpatrywać skuteczność na wielu poziomach i etapach realizacji kampanii. Umożliwi im również dostrzeżenie wyzwań, przed którymi stoi dzisiaj branża digitalowa. Prelekcje poprowadzą wybrani członkowie grup roboczych IAB Polska, tacy jak:
- Tomasz Wileński, szef Grupy Roboczej Badania IAB Polska, CEO ISLAY,
- Justyna Oracz, szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport IAB Polska, head of communications i Mateusz Górecki, managing director z WE!RE Fantasy,
- Weronika Golon, senior digital strategist w OMD Group,
- Krzysztof Janosiewicz, head of marketplace & paid ads w SEMPAI,
- Kinga Kazimierczuk, team leader Hybrid AdTech,
- Piotr Matusiak, SEO strategy process supervisor i Dominika Paruszewska, head of content w Bluerank,
- Jarosław Łuczka, product owner adQuery w Open Mobi,
- Marta Kusowska, Google Marketing Platform expert, Full Stack Experts,
- Grzegorz Marczak, sales director CE Hybrid,
- Rafał Sobierajski, head of social performance, Business Factory,
- Tomasz Szulkowski, chief operating officer, Group M/[m]spark,
- Dobromir Cias, managing director EDGE NPD,
- Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group,
Patrycja Górecka – Butora, head of marketing & PR w WhitePress, - Paulina Kunicka, project management director w Lightscape,
- Zuzanna Ledworowska, business development manager w Lettly,
- Piotr Zagórski, CEO w Axon,
- Julia Zdobylak, senior SEM & paid social planner w Performics.
– Dzięki zgromadzeniu takiej liczby doświadczonych ekspertów i branżowców, którzy jednocześnie są otwarci na innowacje oraz korzystanie z możliwości, jakie dają nowoczesne technologie, uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję na poznanie sprawdzonych sposobów i wskazówek, które pozwolą nie tylko zoptymalizować działania, ale i wpłyną na poprawę ich efektywności, chociażby w kontekście współpracy na linii agencja – marka, czego będzie można dowiedzieć się podczas wystąpienia Bluerank – dodaje Jarosław Miszczak, szef Grupy Roboczej ds. SEM w IAB Polska, CEO, Bluerank.
Z kolei Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group podpowie, jak poradzić sobie z wyzwaniami w prowadzeniu kampanii w branży sprzedaży detalicznej.
– Od wielu lat obserwuję sytuacje, w których reklamodawcy z branży retail, którym zależy na zwiększeniu ruchu w sklepach stacjonarnych, wydają pieniądze w digitalu nieefektywnie. Dlatego też podczas mojego wystąpienia pokażę, jak używać danych, aby zwiększyć ROI, zaprezentuję innowacyjny model rozliczeń kampanii programmatic w oparciu o ruch sklepów stacjonarnych – mówi Tomasz Chłodecki.
Natomiast według Marty Kusowskiej, Google Marketing Platform expert, Full Stack Experts nic tak nie pomoże w poprawieniu efektywności realizowanych kampanii, jak uczenie się na cudzych błędach. Co to znaczy?
– Metoda mapowania technologii to jedno z najskuteczniejszych współczesnych narzędzi analizy. Dzięki jej zastosowaniu, w przeprowadzonych audytach technologicznych największych światowych marek, jesteśmy w stanie wyodrębnić to, co szkodzi prowadzonym działaniom, a co może nam pomóc. W swojej prelekcji przedstawię 5 sposobów, których zastosowanie może znacząco zwiększyć efektywność kampanii. Tak, aby pracować mądrzej, a nie więcej – dodaje Marta Kusowska.
Dla kogo jest IAB HowTo: Efektywne kampanie marketingowe w erze nowych technologii?
Konferencja ta stworzona została z myślą zarówno o osobach zarządzających, które zajmują się przygotowywaniem strategii marketingowych w firmie, jak i dla pracowników, którzy na co dzień realizują kampanie dla swoich klientów. To również doskonała przestrzeń dla tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie digitalu i chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu oraz rabaty na zakup biletu.
Sprawdź agendę wydarzenia, zdobądź swój bilet i twórz lepsze kampanie: howto.iab.org.pl/konferencje/efektywne-kampanie-marketingowe-2024/