Jak dzięki AI zoptymalizować sprzedaż posiadając zróżnicowany asortyment

Zarządzanie bogatym (ponad 50 tys. artykułów) asortymentem w kampaniach sprzedażowych online to nie lada wyzwanie. Jak dzięki wykorzystaniu AI zoptymalizować sprzedaż? Jakie wyniki może przynieść dywersyfikacja kampanii Performance Max ze względu na potencjał produktów? I wreszcie co stoi za sukcesem współtworzonej przez należące do Group One spółki SalesTube i Value Media kampanii marki Komfort?

Komfort, polskie przedsiębiorstwo posiadające bogaty asortyment produktów przeznaczonych do aranżacji i wykończenia wnętrz, zdecydowało się na optymalizację kampanii reklamowej pod kątem maksymalizacji przychodu. Zauważono jednak, że wiele produktów o niższym wolumenie sprzedaży było marginalizowanych. Wspólnie z należącą do Group One spółką SalesTube przedsiębiorstwo wykorzystało Performance Max, opartą na sztucznej inteligencji kampanię reklamową, której celem było zwiększenie potencjału całego asortymentu.

Następnie z pomocą agencji partnerskiej Value Media(Group One), Komfort wprowadził skrypt w języku Java, który śledził produkty o niskiej sprzedaży. Skrypt ten automatyzował procesy w Performance Max – wyświetlał reklamę kierując kampanię na produkty, które wcześniej nie były promowane.

Rezultaty były imponujące – kampania złożona wyłącznie z produktów o niskiej sprzedaży osiągnęła wyższy ROAS. Za każde wydane 1 zł przyniosła 17 zł przychodu, przewyższając o ponad 50% przychody oryginalnej kampanii.

Dzięki integracji danych z Google Merchant Center, Komfort dodatkowo skierował kampanię na produkty, które odpowiadały aktualnym trendom rynkowym. To pozwoliło promować produkty o niskiej sprzedaży, które miały potencjał konkurowania na rynku. Wdrożony skrypt przyniósł firmie 63% wyższy ROAS niż kampania kontrolna, zawierająca jedynie bestsellery.

Stworzony skrypt okazał się nie tylko skutecznym narzędziem optymalizacyjnym, ale także przyczynił się do znacznego ograniczenia ilości produktów o niskiej sprzedaży. Od integracji skryptu Komfort promuje już 13 000 nowych produktów. Codziennie liczba ta zwiększa się, gdy tylko kampania zidentyfikuje nowe możliwości.

Dzięki zaktualizowanej strategii Komfort koncentruje się teraz na promowaniu bestsellerów, a zautomatyzowany proces ciągle dba o widoczność produktów o niższej sprzedaży. Rezultatem jest nie tylko bardziej wydajny łańcuch dostaw, ale także imponujący wzrost przychodów, którego firma doświadczyła w ostatnim miesiącu. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym artykułem, który pojawił się na platformie Think with Google tutaj.