Firma otwiera nowe możliwości interakcji, prezentując mapę „Balcia Mega Mansion” w popularnej grze Fortnite i angażując się w działania w ekosystemie gamingowym. Ten przełomowy projekt to kolejny etap w digitalizacji marki, ale także dowód na to, że nawet tak różne światy, jak gaming i ubezpieczenia, można połączyć w kreatywny sposób.
Obecność marek w gamingu daje ogromne możliwości – od budowania wizerunku, przez tworzenie interaktywnych doświadczeń, po realne zaangażowanie użytkowników w życie marki. Balcia Insurance widzi w tym nie tylko szansę na dotarcie do szerokiej i zaangażowanej grupy odbiorców, ale także na współtworzenie nowoczesnych trendów w marketingu. Projekt marki redefiniuje standardowe podejście do wirtualnej rzeczywistości, wyznaczając nową jakość w tym obszarze.
– Dołączenie do wirtualnego świata metaverse to kolejny niestandardowy krok na rynku ubezpieczeń, nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie. Dzięki staniu się częścią społeczności Fortnite chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w tym użytkowników Generacji Z i Alfa, oraz przypominać o znaczeniu ubezpieczeń w codziennym życiu, wykorzystując elementy gamifikacji. To unikalny i zabawny sposób na zaangażowanie i edukację naszych klientów, pracowników oraz wszystkich miłośników gier – mówi Beata Grott, dyrektor Balcia Insurance w Polsce.
Gaming to przyszłość
Gaming jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów rozrywki w Polsce. Według danych z raportu Polish Gamers 2022, 67% użytkowników polskiego internetu stanowią gracze, z czego gry video na komputerze wybierają najchętniej osoby w wieku 15-34 lata. Polska to również jeden z europejskich liderów w tworzeniu gier, a Polacy coraz częściej postrzegają gaming jako ważny element kultury i gospodarki.
Wybór Fortnite nie był przypadkowy. To legendarna gra komputerowa, która globalną popularność zdobyła w 2017 roku i obecnie ma aż 500 milionów unikalnych użytkowników na całym świecie. Gra oferuje w sumie 6 milionów różnych map, a każda z nich to inny świat wirtualnej rzeczywistości, w którym gracze mogą wykonywać misje i podejmować wyzwania. Wszystkie mapy mają swoje unikalne cechy, strukturę i obiekty mające wpływ na postęp w grze.
– Polski rynek gier jest niezwykle różnorodny i otwarty na innowacje. Gracze w Polsce oczekują nie tylko świetnej rozgrywki, ale także angażujących treści i wartości dodanej. Dlatego wierzymy, że stworzenie dedykowanej mapy w Fortnite oraz kanału Discord idealnie wpiszą się w te oczekiwania. W przyszłości chcemy zacząć oferować także usługi ubezpieczeniowe w środowisku wirtualnym, takie jak ubezpieczanie aktywów wirtualnych w grach – dodaje Beata Grott.
Nowatorski wymiar obecności marki w grach
Metaverse to wirtualna przestrzeń współdzielona – cyfrowy wszechświat, w którym ludzie mogą wchodzić w interakcje, pracować, grać i nawiązywać relacje społeczne za pomocą wirtualnych reprezentacji siebie, zwanych awatarami. Projekt Balcia Insurance jest pierwszym w Polsce tak szeroko zakrojonym przedsięwzięciem, które łączy świat gry z dedykowanym ekosystemem poza nią.
– Gaming to przestrzeń, gdzie kreatywność i interakcja są kluczowe, a poprzez mapę „Balcia Mega Mansion” chcemy nie tylko zapewnić świetną rozrywkę, ale też nawiązać dialog z graczami. Dzięki wykorzystaniu kanałów Discord i aplikacji Balcia App, która oferuje dodatkowe korzyści w grze, tworzymy unikalne połączenie świata cyfrowej zabawy z wartościami, jakie niesie działalność Balcia Insurance. „Balcia Mega Mansion” idealnie wpisuje się w świat Fortnite, dostarczając radości zarówno okazjonalnym graczom, jak i zapalonym fanom gry – mówi Wojciech Wróbel, chief gaming officer w Beloud.
Unikalna mapa Balcia Insurance oferuje użytkownikom cztery różne misje: Travel Parkour, Dirt Race Track, Mountain Climbing oraz Travel Escape Room. Gracze będą mieli jednak nie tylko możliwość odkrywania wyjątkowego świata marki w Fortnite, ale również budowania relacji w przestrzeni społecznościowej Discord. Będzie to miejsce wymiany doświadczeń, rozrywki i informacji dla społeczności graczy. W planach są również regularne konkursy, specjalne atrakcje oraz wydarzenia, które będą integrować społeczność i podkreślać innowacyjne podejście marki do budowania relacji z użytkownikami.
Za realizację projektu w Fortnite odpowiadają polskie agencje: agencja kreatywna Beloud oraz agencja mediowa Fabryka Marketingu.
Dostęp do mapy Balcia Insurance w Fortnite można uzyskać, wpisując kod 2768-2306-2477 lub wyszukując nazwę mapy: „Balcia Mega Mansion”. Ważnym kanałem komunikacji jest również mobilna aplikacja Balcia App, w której dostępne będą dodatkowe korzyści dla graczy. Po aktywowaniu kodu dostępnego w aplikacji gracze mogą zyskać dodatkowe przewagi w grze. Mapa dostępna jest dla wszystkich za darmo.