IKEA rusza z nową kampanią „Życie stać na wiele, ale Ciebie też” i zaprasza do stołu, by dzielić się radością

fot. mat. prasowe

W nowym roku finansowym rozpoczętym we wrześniu IKEA koncentruje się na kuchni i jadalni – przestrzeniach, w których gotowanie i wspólne posiłki stają się fundamentem codziennych rytuałów. Nowa kampania, pod hasłem „Życie stać na wiele, ale Ciebie też”, zachęca do celebrowania chwil przy stole, który łączy ludzi i buduje poczucie wspólnoty. Marka oferuje produkty, które ułatwiają organizację przestrzeni i tworzą przyjazne warunki do gotowania i dzielenia się posiłkami.

Kampania wspierająca nowy rok w IKEA to pełna ciepła i humoru historia rodziny, której dom wypełnia się życiem – spontanicznymi momentami, rozmowami i bliskością. Spot pokazuje, jak codzienne życie, pełne nieprzewidywalnych momentów, może być bardziej komfortowe i uporządkowane dzięki różnorodnym rozwiązaniom i odpowiednio skoordynowanemu asortymentowi.

W roli głównej występuje stół LISABO, jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektów marki. Jego konstrukcja, inspirowana budową skrzydła samolotu, łączy lekkość i wytrzymałość, a sam mebel jest przykładem Demokratycznego Wzornictwa – filozofii, w której funkcja, jakość, estetyka, zrównoważony rozwój i przystępna cena są równie ważne. Stół jest produkowany w fabryce IKEA Industry Lubawa w Polsce, co firma pragnie podkreślać przed nadchodzącym w 2026 roku jubileuszem 65. lat współpracy z Polską.

Wiemy, że życie jest pełne nieprzewidywalnych momentów, a IKEA oferuje wsparcie, aby dom każdej osoby był na nie gotowy. Pomagamy otworzyć się na innych, na różne emocje, na zmiany, na odejście od pierwotnych założeń. Kiedy mówimy, że – Życie stać na wiele, ale Ciebie też – to z humorem przyznajemy, że potrafi rzucić nam wyzwania, ale jesteśmy gotowi im sprostać, bo IKEA jest z nami blisko. Chcemy pokazywać, że kuchnia może być otwarta na życie, a stół to miejsce, gdzie wszystko i wszyscy się zmieszczą. Chcemy zaprosić każdego do stołu – Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu IKEA Retail w Polsce.

W kampanii wykorzystano spot 30”, trzy wersje 15” oraz dwanaście 10-sekundowych formatów emitowanych w telewizji i internecie. Za koncepcję i realizację odpowiada agencja VML, zakup mediów powierzono Wavemaker, za reżyserię odpowiada Michał Sabliński, a produkcję zrealizował dom Spokój Film. Postprodukcję wykonało studio Televisor. Kampania trwa od 1 października 2025 do końca maja 2026 roku.

Ponad 300 nowych produktów i Nowe Niższe Ceny

Ponadto w ofercie IKEA pojawiło się ponad 300 nowych produktów tylko do kuchni i jadalni, które łączą funkcjonalność, jakość i przystępną cenę, ułatwiają organizację, lepsze wykorzystanie przestrzeni i wspierają codzienne rytuały. Nowe kolory frontów, udoskonalone systemy przechowywania i lżejsze formy mebli rozwijają ideę Demokratycznego Wzornictwa IKEA. Równolegle marka wprowadziła Nowe Niższe Ceny na kolejne produkty m.in. na stół LISABO – bohatera kampanii, fronty kuchenne HAVSTORP, niektóre komody MALM, czy szafy PAX oraz naczynia i akcesoria, podkreślając dążenie do realnej dostępności swoich produktów na co dzień dla wielu ludzi.

Z pasją projektujemy rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby współczesnych domów – pełnych emocji, spotkań i codziennego życia. Zawsze najważniejsi są dla nas ludzie i ich potrzeby, marzenia, możliwości. Nasz asortyment do kuchni i jadalni jest mocno zróżnicowany i dobrze skoordynowany, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna IKEA Retail w Polsce.

Spotkanie w Domu w Alejach

Rozpoczęciu kampanii towarzyszyło spotkanie z mediami i influencerami w warszawskim Domu w Alejach – miejscu stworzonym do rozmów o współczesnym życiu i relacjach. Gościem specjalnym była Marta Krupińska, projektantka IKEA mieszkająca w Szwecji, znana z projektów łączących funkcjonalność z emocjami. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć trzy interpretacje stołu – nowoczesną, tradycyjną i skandynawską – symbolizujące różne oblicza wspólnego bycia razem.

Stół, niezależnie od stylu, zawsze pozostaje centrum domowych relacji. To wokół niego toczy się życie – codzienne, pełne emocji, wspólne – podkreśla Jarosław Pietrzak, Krajowy Lider ds. Strategii i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego IKEA Retail w Polsce.