Igor Kaleński odchodzi ze stanowiska CEO & global e-commerce lead. Molecular Worldwide zintegrowany z Omnicom Commerce Europe

fot. unsplash.com/@lycs

John Wren w styczniu 2024 ogłosił: „Przekształcamy Omnicom z firmy reklamowej i marketingowej w firmę marketingowo-sprzedażową”. Omnicom przejął Flywheel, który stał się częścią Omnicom Commerce, w wyniku czego cała grupa przechodzi reorganizację. Agencje: Molecular, Tracy Locke, TPN, Haygarth, Pod Staffing i Flywheel będą zarządzane przez nowy, scentralizowany zespół Omnicom Commerce. W Europie rolę koordynatora biznesu regionalnego będzie pełnić Haygarth Group, do której raportować będą wszystkie pozostałe agencje.

Igor Kaleński, założyciel Molecular Worldwide, który rozwinął agencję i umocował w ramach globalnych struktur, kończy swoją misję. Po ośmiu latach odchodzi ze stanowiska CEO i global
e-commerce lead. – Dzięki technologii, automatyzacji i niezwykle skalowalnemu modelowi biznesowemu, Molecular ma dziś prognozy zwiększenia w ciągu pięciu lat biznesu wielokrotnie – powiedział Igor Kaleński.

Igor Kaleński jest założycielem Molecular Worldwide. W 2016 roku przejął i zrestrukturyzował BBDO Warszawa, która pod jego kierownictwem odnotowała ponad dwukrotny wzrost dochodów. W 2022 roku agencja osiągnęła najlepsze finansowe rezultaty w 30-letniej historii firmy. W 2017 roku założono Molecular, który stał się globalnym hubem e-commerce sieci BBDO. W 2021 roku Molecular został uznany za najbardziej innowacyjną firmę e-commerce w holdingu
i stał się częścią Transact Omnicom Commerce Group. W 2023 roku Molecular został laureatem konkursu Digital Excellence Awards w kategorii Disruptive Technology za stworzenie przełomowej technologii e-commerce – Digital Shelf Management Platform. Molecular specjalizuje się w rozwoju eretail, prowadząc projekty dla największych światowych marek na platformach sprzedażowych, takich jak Amazon, Walmart i JD.com.

Pod koniec ub.r. Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, dołączył do global sustainability council IAA. Kaleński jest także arbitrem Komisji Etyki Reklamy, ekspertem THINKTANK, członkiem Rady Fundacji Res Publika i Rady Biznesu Uniwersytetu Warszawskiego.