Identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego w Krakowie nagrodzona na Print Award 2024 i wyróżniona w Creative Review Annual 2024

fot. mat. prasowe

11 czerwca br. projekt identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Krakowie (MNK) zdobył pierwsze miejsce w Print Award 2024 w kategorii branding, stając na podium obok systemu identyfikacji wizualnej Portugali autorstwa Studio Eduardo Aires oraz projektem identyfikacji wizualnej Guild autorstwa agencji Collins. Print Award jest wyróżnieniem przyznawanym przez jeden z najstarszych magazynów zajmujących się branżą kreatywną i designem na świecie – Print Magazine.

Podobne sukcesy identyfikacja wizualna MNK odniosła w maju w Londynie, gdzie magazyn Creative Review wskazał polski projekt w raporcie Creative Review Annual 2024. Muzeum Narodowe w Krakowie otrzymało honorowe wyróżnienie i zostało opublikowane jako kreatywna inspiracja, obok takich marek jak: National Portrait Gallery (design: Edit); Channel 4 masterbrand (design: Pentagram), kampanie Uber One czy Ikea (design: Mother), Wetransfer (design: Wetransfer), BBC Creative (design: BBC Creative), czy The New York Times for kids (design: New York Times).

Za projekt identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Krakowie odpowiada agencja Podpunkt, która jest również autorem systemu oznakowań Warszawy.

Print Magazine i Creative Review są dla nas jednymi z ważniejszych mediów, z których czerpiemy inspiracje. Prezentują projekty dla marek, które nie boją się nieskrępowanego i odważnego designu, nie boją się odmienności i wyrazistości. Te dwie nagrody plus wcześniejsza wyjątkowa opinia Armina Vita z Brand New upewniają nas w przekonaniu, że to, co zrobiliśmy z zespołem Muzeum Narodowego w Krakowie, było odważne, było inne i co ważne, jest dobrze przemyślanym systemem wizualnym. Czujemy się z tym bardzo dobrze – miło usłyszeć pozytywny komentarz od profesjonalistów – komentują przedstawiciele Podpunktu.