IAB Polska wypuściło nowego e-booka o targetowaniu kampanii mobile

Aż 91% polskich internautów używa telefonów lub tabletów do korzystania z internetu – wynika z ostatniego Raportu Strategicznego INTERNET IAB Polska. To właśnie smartfony odpowiadają za największy wzrost korzystania z sieci, a wraz z tym rośnie znaczenie kampanii mobilnych. Analiza danych otwiera nowe możliwości personalizacji komunikacji, retargetingu i w efekcie budowaniu coraz lepszych kampanii.

Najnowsza publikacja grupy roboczej mobile marketing IAB Polska pokazuje, jak dzięki precyzyjnemu targetowaniu skutecznie docierać do użytkowników urządzeń mobilnych. Raport „Targetowanie Mobilnej Kampanii Reklamowej. Rodzaje i Metody Targetowania Przekazu Reklamowego w Kampaniach Mobilnych” omawia m.in. wykorzystanie danych demograficznych, behawioralnych, lokalizacyjnych i psychograficznych, a także retargeting i personalizację komunikacji.

Eksperci wskazują też na wyzwania stojące przed branżą – takie jak kwestie prywatności, regulacje prawne czy dynamiczne zmiany w ekosystemie reklamowym.

– Naszym celem było zaprezentowanie całego wachlarza dostępnych metod i narzędzi targetowania oraz zainspirowanie marketerów do odkrywania innowacyjnych możliwości, jakie dają urządzenia mobilne. Chcieliśmy pokazać, jak ogromny potencjał tkwi w umiejętnym łączeniu różnych metod targetowania – mówi Michał Omilion, product development coordinator/digital, Polsat Media, współautor e-booka.

W publikacji omówione zostały m.in.:

  • źródła danych – zero, 1st i 3rd party oraz rola indywidualnych identyfikatorów użytkowników,
  • techniki targetowania – demograficzne, behawioralne, geolokalizacyjne, pogodowe, kontekstowe, po rodzaju urządzenia i aplikacjach mobilnych,
  • retargeting w mobile – strategie docierania do użytkowników, którzy wcześniej zetknęli się z marką,
  • personalizacja komunikacji – na podstawie zachowań użytkowników i psychografii,
  • praktyczne wyzwania – związane z prywatnością, regulacjami prawnymi oraz zmianami w ekosystemie reklamowym.

– Kanał mobile daje marketerom niesamowite możliwości. W publikacji pokazujemy, że targetowanie to już nie tylko demografia czy kontekst – dziś możemy docierać do odbiorców w oparciu o ich lokalizację, pogodę czy zachowania w aplikacjach. To otwiera drogę do tworzenia kampanii bliższych ludziom i ich codzienności – dodaje Joanna Perzanowska, sales director, AdQuery, współautorka e-booka.

Mobile marketing to dziś jeden z kluczowych filarów komunikacji marek. O sukcesie kampanii decyduje nie tylko dobra kreacja, ale przede wszystkim świadome wykorzystanie dostępnych metod targetowania. Na rynku mamy wiele opcji, a każda ma swoje mocne strony i ograniczenia, dlatego tak ważna jest wiedza, które z nich będą dla nas optymalnym wyborem. Transparentność w tym obszarze to podstawa skuteczności, mierzalności i zaufania do działań digitalowych. Nasz raport stanowi swego rodzaju przewodnik, który mam nadzieję unormuje wiedzę w tym zakresie i usprawni pracę nad tworzeniem mediaplanów w naszej branży – podsumowuje Sylwia Kaska, strategy partner, Grupa Sample / BLIS, szefowa grupy roboczej mobile IAB Polska i współautorka e-booka.

E-book „Targetowanie Mobilnej Kampanii Reklamowej” jest dostępny do bezpłatnego pobrania na stronie IAB Polska: www.iab.org.pl/aktualnosci/targetowanie-mobilnej-kampanii-reklamowej-nowy-e-book-iab-polska.