Hybrid wprowadza TV Reach+

fot. mat. prasowe

TV Reach+ od Hybrid to innowacyjne narzędzie wspierające realizację zintegrowanych kampanii cross‑screen. Technologia TVReach+ oparta jest na sztucznej inteligencji, która umożliwia automatyczną synchronizację emisji reklam w telewizji i digitalu w czasie rzeczywistym. Jest to odpowiedź na zmieniające się nawyki w zakresie konsumpcji mediów, zwłaszcza te związane ze zjawiskiem multiscreeningu i rozdrobnieniem kanałów oferujących content wideo.

Walka o uwagę odbiorcy to nie tylko kwestia atrakcyjności treści, lecz przede wszystkim efektywnego dotarcia z komunikatem we właściwym miejscu i czasie. Zjawiska takie jak multiscreening, fragmentaryzacja kanałów video czy spadek konsumpcji telewizji linearnej sprawiają, że tradycyjne sposoby planowania kampanii stają się niewystarczające. Skuteczne działania reklamowe wymagają dziś dynamicznego zarządzania emisją, w sposób zsynchronizowany i kontekstowy – tak, aby komunikat trafił do odbiorcy dokładnie wtedy, gdy jego uwaga jest realnie dostępna. W tym ujęciu liczy się nie tylko to, co marka mówi, ale gdzie, kiedy i w jakim układzie kanałów to robi.

Reklama w TV, wzrok widza w telefonie

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Hybrid przez UCE Research* wynika, że ponad 77% Polaków korzysta ze smartfona podczas emisji reklam telewizyjnych, a niemal 90% osób w wieku 25–34 lata deklaruje taki nawyk. Jednocześnie 10% dorosłych całkowicie zrezygnowało z oglądania telewizji linearnej. To pokazuje, jak istotne jest prowadzenie zintegrowanych kampanii multimedialnych i dynamiczne zarządzanie emisjami w czasie rzeczywistym.

Telewizja i Online – razem, nie osobno

Odpowiedzią na te wyzwania jest wykorzystanie synchroniczności do maksymalizowania zasięgu zintegrowanych kampani prowadzonych w TV i internecie. Dotychczas wykorzystywana technologia w kampaniach realizowanych przez Hybrid wsparta została dodatkowymi narzędziami wspierającymi analitykę. Zadaniem TV Reach+ jest zaplanowanie i realizacja kampanii cross-screen, integrujących telewizję linearną, Connected TV oraz digital video. TV Reach+ to kompleksowa oferta obejmująca:

  • różne scenariusze kampanii zależne od celów marketingowych i grup docelowych
  • możliwość estymacji inkrementalnego zasięgu kampanii, dobudowanego dzięki kampanii digital
  • elastyczność w definiowaniu grupy docelowej i możliwość jej uspójnienia z grupą docelową kampanii telewizyjnej.

W efekcie możliwe jest bardziej precyzyjne zintegrowanie kampanii prowadzonych w linearnej telewizji, Connected TV oraz w internecie. Podstawową korzyścią rozwiązania TV Reach+ od Hybrid jest zwiększenie prawdopodobieństwa dobudowania zasięgu do kampanii telewizyjnej i zminimalizowanie częstotliwości kontaktów z reklamą.

To kompleksowe rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozpoznawania emisji reklam telewizyjnych już w ciągu 1–2 sekund od ich rozpoczęcia, następnie automatycznie uruchamiany jest przekaz w środowisku online. Dodatkowo, na podstawie szczegółowych badań szacowany jest zasięg inkrementalny dobudowany do kampanii telewizyjnej w uspójnionej grupie docelowej. Dzięki temu reklamodawcy mogą efektywniej zarządzać budżetem oraz utrzymywać kontakt odbiorcy z reklamowanym produktem w innym kanale również wtedy, gdy jego uwaga odwraca się od reklam emitowanych w telewizji.

TV Reach+ to odpowiedź na ograniczenia tradycyjnego planowania cross‑channel, które wcześniej opierało się na niepełnych danych i manualnym zarządzaniu. Narzędzie wspiera zarówno szerokozasięgowe kampanie wizerunkowe, jak i działania targetowane precyzyjnie w digitalu.

*Badanie zostało przeprowadzone w dniach 11-14.04.2025 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE RESEARCH dla Hybrid Polska na próbie 1004 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat