HomeGirl – siostrzeństwo w aplikacji

fot. mat. prasowe

Lato to czas, gdy spędzamy więcej czasu poza domem – również wieczorami, co może wiązać się z większym poczuciem zagrożenia w przestrzeni publicznej. Właśnie dlatego twórczynie aplikacji HomeGirl – Fundacja SEXEDPL, Fundacja IT Girls i agencja kreatywna Brain, przy wsparciu Ubera – rozpoczynają szeroko zakrojoną kampanię promującą ideę cyfrowego siostrzeństwa i wspólnego dbania o bezpieczeństwo kobiet. 

HomeGirl to darmowa aplikacja dostępna na systemy iOS i Android, w AppStore i Google Play, która łączy użytkowniczki w czasie rzeczywistym na zasadzie głosowego „odprowadzania do domu”. Aplikacja umożliwia również czat, zgłaszanie niebezpiecznych miejsc i korzystanie z przycisku SOS. Aplikację pobrało już 15 725 osób. 

Developerem aplikacji jest UniqSoft, a kluczowym elementem bezpieczeństwa jest weryfikacja tożsamości użytkowniczek, która odbywa się we współpracy z platformą Authologic, z wykorzystaniem aplikacji mObywatel oraz eDO App. HomeGirl nie zbiera danych wrażliwych, co czyni ją wyjątkowym narzędziem opartym na prywatności i siostrzeństwie.

Algorytm aplikacji działa w sposób sprzyjający solidarności: powiadomienia pojawiają się tylko wtedy, gdy użytkowniczka jest aktywna. Dlatego tak ważne jest, by korzystać z HomeGirl regularnie – wtedy możemy nie tylko zadbać o siebie, ale też dać wsparcie innym dziewczynom.

Start kampanii promującej aplikację wspierają partnerzy medialni projektu

Multikino – spot HomeGirl zadebiutował 17 czerwca w ramach cyklu Kino na obcasach w 23 lokalizacjach w całej Polsce. Ulotki z QR kodem do aplikacji znalazły się w paczkach prezentowych dla uczestniczek. Multikino planuje kontynuację emisji spotu, a aplikacja Home Girl stała się sponsorem wydarzenia Kino na obcasach.

OOH – kreatywne, dwuczęściowe kreacje (dzienne i nocne) pojawią się w przestrzeni publicznej dzięki wsparciu JetLine oraz Bauer Media Outdoor. Wśród projektów znajdą się plakaty i animacje z hasłami w stylu „Przyspieszasz, bo ktoś za Tobą idzie? Ja właśnie czekam na ostatni autobus. Pogadajmy!”.

Warszawski Transport Publiczny – informacja o aplikacji pojawi się na nośnikach w metrze, autobusach, tramwajach i SKM. Dodatkowo przeprowadzone zostaną szkolenia dla kobiet zatrudnionych w ZTM, prowadzone przez instruktorkę samoobrony Grażynę Ferrerę-Kopocińską, która prowadzi na Instagramie konto @bezpiecznakobieta. Program „Bezpieczna Kobieta w pracy i po pracy” obejmuje elementy samoobrony i komunikacji w trudnych sytuacjach.

Do HomeGirl dołączyło już 15 725 osób – każda aktywna użytkowniczka to realna pomoc dla innych. Kampania przypomina: bezpieczeństwo to sprawa wspólna, a technologia może być narzędziem solidarności.

Więcej informacji o aplikacji, kampanii i działaniach edukacyjnych znajdziesz na stronie: www.homegirl.pl

Chcesz, by wieczorne powroty do domu były spokojniejsze? Pobierz aplikację, włącz się i bądź częścią cyfrowego siostrzeństwa.