H&M podejmuje współpracę z projektami Niedzielni i Młode Głowy

Zainicjowany przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej projekt edukacyjny MŁODE GŁOWY ma na celu normalizowanie sięgania po pomoc, rozwijanie u młodych ludzi poczucia sprawczości i wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości. Swoje działania kieruje zarówno dzieci, młodzieży, jak i rodziców oraz nauczycieli. Tylko w tym roku bezpłatne działania Fundacji UNAWEZA objęły swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w blisko 4 tysiącach szkół w całym kraju. 

W tym roku projekt MŁODE GŁOWY rozpoczął również długofalową kampanię społeczną związaną z promowaniem zasad  Pierwszej Pomocy dla  Zdrowia Psychicznego (helppp.pl). 

To uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego. Stosujemy ją, gdy widzimy, że osoba
z naszego otoczenia przeżywa coś trudnego, zachowuje się w nietypowy sposób albo właśnie doświadczyła nagłego zdarzenia (np. uczestniczyła w wypadku). Zasad Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego może nauczyć się każdy, niezależnie od wieku czy wykształcenia.

Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Jeden gest naprawdę ma znaczenie, Ty też możesz pomóc  – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA i inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.

Niedzielni to cykl otwartych i bezpłatnych wydarzeń tanecznych, które wychodzą naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności. Misją jest stworzenie przestrzeni, w której każdy może poczuć się swobodnie i autentycznie, niezależnie od wieku czy statusu społecznego. Spotkania odbywają się w niedzielne poranki, tworząc nieformalną i przyjazną przestrzeń do spotkań, tańca i ładowania pozytywnej energii na cały tydzień.

MŁODE GŁOWY są partnerem Niedzielnych od pierwszego wydarzenia, redefiniując niedzielne poranki jako przestrzeń tańca, rozmów i odpoczynku – bez presji, bez alkoholu. Wspólnie poruszają ważne tematy związane z dobrostanem psychicznym młodych ludzi, promując wspólnotę, otwartość i świadome bycie „tu i teraz”.

Tworzymy przestrzeń, w której można poczuć się swobodnie, potańczyć, rozmawiać i pobyć ze sobą. Tak po prostu, bez napięcia i ocen. Niedzielni stawiają na radość i autentyczność, a MŁODE GŁOWY wnoszą uważność i troskę o siebie nawzajem dodaje Anita Bugajska, general manager projektu MŁODE GŁOWY.

Tego lata marka H&M z dumą dołącza do inicjatywy, organizując poza wspólnym cyklem imprez, konkursy dla członków klubu lojalnościowego oraz promując kampanię HELPPP w aplikacji Hello H&M Member.

W ramach kampanii w przymierzalniach sklepów H&M w całej Polsce zostaną umieszczone specjalne naklejki z kodem QR, który po zeskanowaniu przekierowuje nas do edukacyjnej strony helppp.pl, promującej zasady Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego (PPP).

Jako marka H&M często angażujemy się w ważne społecznie tematy, dzięki temu jesteśmy jeszcze bliżej naszych klientów i klientek na całym świecie. Cieszymy się, że możemy wesprzeć kampanię HELPPP i współtworzyć wydarzenia projektu Niedzielni i Młode Głowy tego lata.  Dzięki naklejkom w przymierzalniach i materiałom w naszej aplikacji lojalnościowej informacje na temat tak ważnej kampanii trafią do wielu osób. Dodatkowo poza kampanią społeczną, zdecydowaliśmy się na promowanie przekazu związanego z projektem na unikalnych koszulkach, które będą do wygrania w ramach naszego programu lojalnościowego Hello H&M Member    komentuje Katarzyna Skrzeczyńska, regional head of customer activation & marketing w regionie Europy Wschodniej. 

Za kwestie merytoryczne wspólnej akcji odpowiadają eksperci projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” Fundacji UNAWEZA, która została założona przez Martynę Wojciechowską w 2019 roku. Daje skrzydła podopiecznym poprzez wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych. Zapewnia dostęp do edukacji, opieki medycznej oraz spełnia marzenia. Pomaga w Polsce i na krańcach świata. Teraz skupia swoje działania również na edukacji i profilaktyce zdrowia psychicznego w ramach projektu MŁODE GŁOWY.

Marka H&M odpowiedzialna jest za udostępnienie przestrzeni w damskich, męskich i dziecięcych przymierzalniach w sklepach stacjonarnych H&M w Polsce, umieszczenie w widocznych miejscach naklejek komunikujących akcję i wsparcie komunikacji. Wraz z projektami Niedzielni i MŁODE GŁOWY zorganizuje również cykl letnich imprez w niedzielne poranki – pierwsza odbędzie się już w najbliższą niedzielę, 27 lipca w Hali Koszyki w Warszawie. Start o godzinie 10:00, wstęp bezpłatny, a na uczestników programu lojalnościowego H&M czekać będzie wiele dodatkowych atrakcji. Więcej informacji o wydarzeniach dostępne jest w aplikacji H&M oraz na kanale społecznościowym @niedzielni oraz @mlode_glowy.