Havas łączy struktury e-commerce i performance pod szyldem Havas Market

Na zdj.: A.Ślusarska, T.Kwiatkowski | fot. mat. prasowe

W odpowiedzi na obecne potrzeby biznesu, rozwój rynku e-commerce i trendy, takie jak rosnąca rola retail media, znaczenie personalizacji czy omnichannelu, agencja Havas łączy struktury performance oraz e-commerce pod wspólnym szyldem Havas Market. Na czele jednostki stoją Aleksandra Ślusarska, jako head of performance media oraz Tomasz Kwiatkowski, jako head of e-commerce operations.

Większa synergia i efektywność operacyjna oraz innowacyjność oferty to kluczowe czynniki, które wpłynęły na decyzję o powstaniu nowej struktury. Havas Market oferuje rozwiązania i możliwości dotarcia, które mają wpływ na decyzje użytkownika w trakcie całego customer journey – łączy kompetencje strategiczne (Marketplace, DTC) z eksperckimi działaniami operacyjnymi (Performance Media), będąc odpowiedzialnym za wzrost wartości biznesu online klientów agencji.

Zespół ekspertów Havas Market specjalizuje się w tworzeniu holistycznych strategii e-commerce, obejmujących zarówno media, jak i content – z wykorzystaniem takich kanałów jak direct display/mailing, afiliacja, paid search, paid social, remarketing, retail media digital (direct buying) oraz platformy zakupowe. Szczególne wzmocnienie kompetencji w obszarze retail media odpowiada na dynamicznie rosnące znaczenie tego kanału jako kluczowego punktu styku konsumenta z marką.

Połączenie sił obu zespołów to naturalny krok, który nie tylko zwiększa nasze możliwości operacyjne, ale przede wszystkim pozwala lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku. Dzięki wspólnej wiedzy, doświadczeniu i ujednoliconej strategii działania zyskujemy nowe pole do innowacji oraz skuteczniejszego skalowania wyników naszych klientów – powiedziała Aleksandra Ślusarska, head of performance media, Havas Market.

Havas Market pracuje na innowacyjnych narzędziach własnych, optymalizujących komunikację na całej ścieżce użytkownika, takich jak: Havas Market Retail & Performance Insights, Havas Market Forecast czy nowe narzędzie do planowania retail mediów – Havas Market Retail Media.

Eksperci Havas Market ściśle współpracują z wyspecjalizowaną w analityce danych jednostką Havas – CSA (Customer Science Analytics), która stanowi unikalne na rynku połączenie strategii, technologii i danych, wspólnie realizując procesy optymalizacyjne z wykorzystaniem zaawansowanej analityki, wnioskowania oraz synergii contentu, mediów i customer journey. Dzięki kompetencjom z zakresu business intelligence, web analytics, data science i data strategy, CSA wspiera projektowanie i wdrażanie kompleksowych strategii e-commerce opartych na danych.

Nowa struktura Havas Market to nie tylko zmiana organizacyjna, ale przede wszystkim strategiczne wzmocnienie oferty. W centrum naszych działań znajduje się klient i jego biznes, dlatego inwestujemy w unikalne na rynku narzędzia oraz rozwijamy strategiczne partnerstwa – zarówno globalne, takie jak z Mirakl, Shopify czy YouGov, jak i lokalne z Persooa i SeoGroup. Dzięki temu możemy oferować skalowalne, zintegrowane i przede wszystkim efektywne rozwiązania w dynamicznym środowisku e-commerce. To nasza odpowiedź na rosnące oczekiwania marek, które potrzebują partnera zdolnego do holistycznego podejścia, szybkiego działania i dostarczenia realnej wartości biznesowej – komentuje Tomasz Kwiatkowski, head of e-commerce operations, Havas Market.

Na czele nowej struktury Havas Market stoją Aleksandra Ślusarska, która jako head of performance media będzie odpowiadać za obszar performance oraz Tomasz Kwiatkowski, head of e-commerce operations, zarządzający obszarem e-commerce. Eksperci będą raportować do Beaty Magdziarz, chief digital officer w Havas Media Network.

Havas Market to odpowiedź na realne wyzwania i potrzeby naszych klientów. W dobie rosnącej roli retail media i dynamicznie zmieniających się zachowań konsumenckich, integracja kompetencji performance i e-commerce pozwala nam nie tylko skuteczniej planować, ale i realizować strategie oparte na danych i efektywności. To także krok w stronę jeszcze większej synergii między mediami, technologią i treścią – co wpisuje się w naszą wizję nowoczesnego marketingu opartego na innowacji, elastyczności i realnej wartości biznesowej dla marek. Havas Market doskonale odzwierciedla kierunek, który przyjęliśmy jako organizacja w ramach strategii Havas Converged – marketingu napędzanego danymi i skoncentrowanego na konsumencie – komentuje Beata Magdziarz, chief digital officer, Havas Media Network.

Integracja kompetencji i narzędzi w ramach Havas Market to kolejny krok w realizacji strategii Havas Converged, opartej na data-driven marketingu, synergii mediów, technologii i contentu, co pozwala skutecznie odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów i biznesu.