Haleon, właściciel marki Corega został partnerem strategicznym Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

fot. mat. prasowe

Samotność to dziś jedno z najpoważniejszych wyzwań społecznych, dotykające setki tysięcy osób starszych w Polsce. Izolacja i brak kontaktu z innymi negatywnie wpływają nie tylko na samopoczucie, ale też na zdrowie fizyczne – zwiększając ryzyko chorób serca, udaru czy demencji. W grupie osób po 80. roku życia depresja dotyka już 35% seniorów. W odpowiedzi na ten problem marka Corega wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich podejmuje wspólne działania, które mają pomóc seniorom odzyskać poczucie bliskości i radości życia.

– Samotność to dziś jeden z największych problemów, z którym mierzą się osoby starsze. To dla nas ważne, że dołącza do grona naszych partnerów tak znaczący podmiot biznesowy z branży farmaceutycznej, który przekazując wsparcie finansowe, bierze realny udział w naszej misji budowania świata bez samotności osób starszych  podkreśla Joanna Mielczarek, dyrektor operacyjna Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

Partnerstwo oparte jest na modelu marketingu społecznie zaangażowanego. W jego ramach od 15 października do 15 grudnia 2025 r. 1 zł z każdego zakupionego produktu Corega trafi do Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Zebrane środki zostaną przeznaczone m.in. na codzienne wizyty wolontariuszy u samotnych seniorów oraz organizację wspólnych spotkań i świątecznych kolacji.

Uśmiech przywraca relacje

Marka Corega od lat wspiera osoby noszące protezy zębów, pomagając im odzyskać komfort, pewność siebie i możliwość cieszenia się codziennymi rozmowami. W Polsce korzysta z nich już ponad 3,5 milionów osób, z czego niemal 50 proc. to osoby w wieku do 39 roku życia – to ogromna grupa, dla której zdrowie jamy ustnej oznacza również większą otwartość na kontakt z innymi.

W Haleon wierzymy, że zdrowie to coś więcej niż brak choroby – to również dobre samopoczucie, relacje i poczucie przynależności. Samotność ma udowodniony wpływ na zdrowie fizyczne – zwiększa ryzyko chorób serca o 30% i demencji nawet o 50%. Dbanie o zdrowie jamy ustnej pomaga odzyskać pewność siebie, a uśmiech jest często pierwszym krokiem do przełamania izolacji. Dlatego współpraca ze stowarzyszeniem Mali Bracia Ubogich jest dla Coregi czymś naturalnym – razem chcemy przywracać seniorom radość z kontaktu z drugim człowiekiem – mówi Agata Czech, dyrektorka marketingu Haleon.

To partnerstwo jest kolejnym krokiem w realizacji globalnych celów Haleon w obszarze Health Inclusivity – rozumianym jako tworzenie równych szans i dostępu do wiedzy o zdrowiu dla wszystkich, niezależnie od wieku czy sytuacji życiowej. Firma dąży do tego, by do 2025 roku umożliwić 50 milionom ludzi rocznie lepszy dostęp do wiedzy, produktów i wsparcia zdrowotnego. W Polsce Haleon rozwija tę misję poprzez projekty edukacyjne i społeczne, takie jak kampania „Rozmowy bez Recepty” czy warsztaty poprawnej higieny jamy ustnej realizowane w szkołach podstawowych. Wszystkie te działania wpisują się w realizację Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ nr 3: Dobre zdrowie i jakość życia, a także w odpowiedzialne podejście firmy do budowania bardziej równych i inkluzywnych warunków dbania o zdrowie.