Aktualizacja Fortnite i powrót do klasycznego trybu wywołała istotny ruch wśród niemałej społeczności tego tytułu. Dzień po premierze był rekordowy w sześcioletniej historii Fortnite – przyciągnął ponad 44 miliony graczy, którzy łącznie spędzili w grze 102 miliony godzin. Wraz z nowym sezonem ruszył projekt Royale Festival – turniej dla społeczności Fortnite. Jego organizatorami są marki należące do Fantasyexpo – GX Studio oraz WE!RE Fantasy.
Royale Festival to projekt łączący różne wydarzenia aktywizujące społeczność Fortnite. To inicjatywa mająca na celu stworzenie specjalnej i dedykowanej przestrzeni dla graczy, influencerów oraz twórców map i fanów tej gry. Koncentruje się przede wszystkim na komunikacji i docieraniu do społeczności, a także generowaniu różnorodnych treści związanych z grą. To idealne miejsce dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć do generacji Z i Alfa poprzez gaming. Royale Festival może zrealizować następujące cele:
- Komunikacja i zaangażowanie społeczności: Royale Festival zapewnia własną przestrzeń do interakcji z graczami, umożliwiając zaspokajanie ich potrzeb.
- Tworzenie treści: Platforma umożliwia tworzenie treści związanych z grą na różnych platformach, na które można nałożyć dowolny branding.
- Dostosowanie do aktualizacji gry: W przypadku nowych funkcji gry, Royale Festival może szybko dostosować się do zmian i zorganizować odpowiednie aktywacje lub turnieje związane z aktualizacjami
Harmonogram eventu obejmuje aktywności dla szerokiego i międzynarodowego grona graczy oraz twórców związanych z grą. Wśród nich znajdują się między innymi:
- Royale Festival Duo Cup – turniej rozgrywany w trybie duo bez budowania. Rozgrywki przeznaczone są dla graczy sceny profesjonalnej oraz półprofesionalnej oraz dla amatorów. Pula nagród dla tej aktywności to 15 000 USD. Rywalizacja drużyn rozpocznie się już 16 listopada, do której przystąpi ponad 2000 zapisanych dwuosobowych teamów czyli ponad 4000 graczy.
- Royale Festival Invitational – turniej przeznaczony dla zaproszonych influencerów i streamerów z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier. Rywalizacja przebiega w formacie squad (4 osobowe drużyny) w ramach Zero Build a pula nagród wynosi 25 000 USD. Rozgrywki odbędą się w dniach 16 i 17 grudnia.
W ramach Royale Festival dotychczas odbył się już jeden turniej Invitational – Wielka Bitwa Streamerów o charakterze międzynarodowym dla zaproszonych twórców z Polski, Czech oraz Słowacji. W rozgrywkach wzięło udział 99 twórców, którzy streamowali rozgrywki na swoich kanałach Twitch oraz Youtube. Wyniki oglądalności są imponujące – 66 531 osób oglądających jednocześnie (peak). Łącznie treści związane z turniejem oglądane były przez prawie 17 milionów minut.
Gra Fortnite ma bardzo dużą i zaangażowaną społeczność, która entuzjastycznie reaguje na wszelkie inicjatywy, które stwarzają dla nich pole do rozrywki i rywalizacji. Royale Festival powstał by wypełnić lukę turniejową w tej części Europy.
Przyglądając się niektórym statystykom tej gry, wyraźnie widać jej niesłabnące zainteresowanie.
- Fortnite ma 500 milionów zarejestrowanych użytkowników.
- Około 238 milionów aktywnych graczy to średnia miesięczna na 2023 rok, która na pewno teraz wzrośnie po najnowszej aktualizacji.
- Gracze Fortnite średnio spędzają od 6 do 10 godzin tygodniowo na platformie.
- 62,7% graczy Fortnite to osoby w wieku od 18 do 24 lat.
- Około 90% graczy Fortnite to mężczyźni.
- Fortnite jest jedną z dziesięciu najpopularniejszych gier na Twitchu pod względem liczby widzów.
- Treści z Fortnite oglądano na żywo przez ponad 320 milionów godzin do tej pory w 2023 roku.
Polska społeczność Fortnite zajmuje 4. miejsce w skali globalnej pod względem liczby graczy, stanowiąc 5.4% całej społeczności gry. Wyprzedzają nas tylko Stany Zjednoczone, Rosja i Brazylia. Dlatego też jeśli jako cel mamy komunikację do młodych mężczyzn to Fortnite i różnego rodzaju integracje z nim wydają się dobrym narzędziem, który gwarantuje precyzyjne dotarcie.