Grupa Serviceplan zdobyła tytuły Niezależnej Sieci i Agencji Roku oraz 19 lwów na festiwalu Cannes Lions 2025

fot. mat. prasowe

Podczas 72. Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions Grupa Serviceplan, którą współtworzy na zasadach partnerskich m.in. polska agencja Change Serviceplan (Group One), została uhonorowana tytułem Niezależnej Sieci Roku, a agencja Serviceplan z Monachium – tytułem Niezależnej Agencji Roku. Grupa zdobyła łącznie rekordową liczbę 19 lwów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o pięć nagród. Wyróżnienia są efektem międzynarodowej współpracy interdyscyplinarnych zespołów z Europy, Afryki i obu Ameryk.

Najwięcej nagród zdobyła kampania „Price Packs” dla sieci handlowej PENNY – laureatka Grand Prix w kategorii Print & Publishing oraz trzech złotych, czterech srebrnych i trzech brązowych lwów w kategoriach: Outdoor, Direct, Design, Brand Experience & Activation oraz Creative Commerce. Projekt, stworzony w odpowiedzi na inflację i rosnące koszty życia, przekształcił podstawowe produkty spożywcze w nośniki przekazu o silnym wydźwięku społecznym.

Kampania „Breastmilk Money” dla Herconomy – pierwszego produktu finansowego umożliwiającego kobietom przeliczanie oszczędności z tytułu karmienia piersią na odsetki – otrzymała trzy srebrne lwy w kategoriach Health & Wellness, Creative Data oraz Direct. Za koncepcję odpowiadały zespoły Serviceplan Innovation i Mediaplus we współpracy z Plan.Net Munich i Serviceplan Make.

Wśród nagrodzonych kampanii znalazła się inicjatywa „Tiffany Blue Conservation”, która zdobyła dwa srebrne lwy w kategoriach Design i Luxury. Kampania „Animal Alerts” dla PetPace została uhonorowana dwoma srebrnymi lwami w kategoriach Creative B2B oraz Sustainable Development Goals. Projekt został opracowany wspólnie przez zespoły L&C New York, Serviceplan Innovation, Creative Board oraz Mediaplus. Z kolei kampania „855-HOW-TO-QUIT-(OPIOIDS)” dla Anzen Health zdobyła jednego srebrnego i jednego brązowego lwa w kategoriach Brand Experience oraz Industry Craft. Był to projekt realizowany w ramach współpracy międzykontynentalnej przez Serviceplan Innovation, Mediaplus Germany oraz Mediaplus North America.

Wszystkie nagrodzone prace realizują założenia tzw. ÜberCreativity – autorskiego modelu pracy Serviceplan Group, opartego na łączeniu lokalnego kontekstu z globalną skalą działania. Jak podkreślają przedstawiciele Grupy, sukcesy nie byłyby możliwe bez otwartości zespołów z Limy, Lagos, Hamburga i San Francisco, które wspólnie odpowiadały za realizację projektów o dużej wartości kulturowej i społecznej.

Dziewiętnaście lwów, tytuły Niezależnej Sieci i Agencji Roku – to rekordowy moment dla naszej Grupy. Najważniejsze jednak, że nagrodzone prace powstały dzięki współpracy zespołów z różnych kultur i kontynentów. To pokazuje, czym naprawdę jest ÜberCreativity – kreatywność bez granic, oparta na lokalnym znaczeniu i globalnej perspektywie – mówi Alexander Schill, globalny dyrektor kreatywny grupy Serviceplan.

Poza świętowaniem zdobytych nagród Grupa Serviceplan konsekwentnie wspiera rozwój młodych talentów poprzez SPARK Academy. W tym roku 22 twórczynie i twórców z pięciu krajów spotkało się w House of Communication Grupy Serviceplan w Cannes, by dzielić się swoją wiedzą i inspiracjami, w kontekście tworzenia nowych modeli pracy w branży kreatywnej.