Podczas 72. Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions Grupa Serviceplan, którą współtworzy na zasadach partnerskich m.in. polska agencja Change Serviceplan (Group One), została uhonorowana tytułem Niezależnej Sieci Roku, a agencja Serviceplan z Monachium – tytułem Niezależnej Agencji Roku. Grupa zdobyła łącznie rekordową liczbę 19 lwów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o pięć nagród. Wyróżnienia są efektem międzynarodowej współpracy interdyscyplinarnych zespołów z Europy, Afryki i obu Ameryk.
Najwięcej nagród zdobyła kampania „Price Packs” dla sieci handlowej PENNY – laureatka Grand Prix w kategorii Print & Publishing oraz trzech złotych, czterech srebrnych i trzech brązowych lwów w kategoriach: Outdoor, Direct, Design, Brand Experience & Activation oraz Creative Commerce. Projekt, stworzony w odpowiedzi na inflację i rosnące koszty życia, przekształcił podstawowe produkty spożywcze w nośniki przekazu o silnym wydźwięku społecznym.
Kampania „Breastmilk Money” dla Herconomy – pierwszego produktu finansowego umożliwiającego kobietom przeliczanie oszczędności z tytułu karmienia piersią na odsetki – otrzymała trzy srebrne lwy w kategoriach Health & Wellness, Creative Data oraz Direct. Za koncepcję odpowiadały zespoły Serviceplan Innovation i Mediaplus we współpracy z Plan.Net Munich i Serviceplan Make.
Wśród nagrodzonych kampanii znalazła się inicjatywa „Tiffany Blue Conservation”, która zdobyła dwa srebrne lwy w kategoriach Design i Luxury. Kampania „Animal Alerts” dla PetPace została uhonorowana dwoma srebrnymi lwami w kategoriach Creative B2B oraz Sustainable Development Goals. Projekt został opracowany wspólnie przez zespoły L&C New York, Serviceplan Innovation, Creative Board oraz Mediaplus. Z kolei kampania „855-HOW-TO-QUIT-(OPIOIDS)” dla Anzen Health zdobyła jednego srebrnego i jednego brązowego lwa w kategoriach Brand Experience oraz Industry Craft. Był to projekt realizowany w ramach współpracy międzykontynentalnej przez Serviceplan Innovation, Mediaplus Germany oraz Mediaplus North America.
Wszystkie nagrodzone prace realizują założenia tzw. ÜberCreativity – autorskiego modelu pracy Serviceplan Group, opartego na łączeniu lokalnego kontekstu z globalną skalą działania. Jak podkreślają przedstawiciele Grupy, sukcesy nie byłyby możliwe bez otwartości zespołów z Limy, Lagos, Hamburga i San Francisco, które wspólnie odpowiadały za realizację projektów o dużej wartości kulturowej i społecznej.
– Dziewiętnaście lwów, tytuły Niezależnej Sieci i Agencji Roku – to rekordowy moment dla naszej Grupy. Najważniejsze jednak, że nagrodzone prace powstały dzięki współpracy zespołów z różnych kultur i kontynentów. To pokazuje, czym naprawdę jest ÜberCreativity – kreatywność bez granic, oparta na lokalnym znaczeniu i globalnej perspektywie – mówi Alexander Schill, globalny dyrektor kreatywny grupy Serviceplan.
Poza świętowaniem zdobytych nagród Grupa Serviceplan konsekwentnie wspiera rozwój młodych talentów poprzez SPARK Academy. W tym roku 22 twórczynie i twórców z pięciu krajów spotkało się w House of Communication Grupy Serviceplan w Cannes, by dzielić się swoją wiedzą i inspiracjami, w kontekście tworzenia nowych modeli pracy w branży kreatywnej.