Inicjatywa English 360, która została wdrożona pod koniec 2023 roku, powstała w odpowiedzi na rosnące potrzeby komunikacyjne związane z ekspansją na rynki międzynarodowe i współpracą z globalnymi klientami.
English 360 to program rozwoju kompetencji językowych skierowany do wszystkich pracowników Grupy ONE House. Jego celem jest podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego w kontekście codziennej pracy oraz budowanie większej swobody w komunikacji biznesowej.
– Dynamiczny rozwój biznesu, udział w międzynarodowych przetargach oraz globalne kampanie marketingowe sprawiły, że swobodna komunikacja w języku angielskim stała się dla nas kluczowa. Wprowadzenie English 360 było strategiczną decyzją, która pomogła nam zbudować silne zaplecze lingwistyczne, niezbędne do dalszego rozwoju na rynkach zagranicznych – mówi dodaje Marcin Piecewicz, CEO Grupy ONE House.
Program opiera się na dwóch głównych filarach. Pierwszym z nich są regularne zajęcia językowe prowadzone przez wewnętrznego lektora, native speakera, który dołączył do zespołu wraz ze startem inicjatywy. Odpowiada on za prowadzenie zarówno zajęć grupowych, jak i indywidualnych konsultacji dostosowanych do poziomu uczestników, pomagając im przełamywać bariery językowe i rozwijać płynność komunikacyjną. Zajęcia odbywają się w biurze firmy w godzinach pracy, z możliwością elastycznego dostosowania harmonogramu do obowiązków zawodowych pracowników. Drugim elementem programu jest dostęp do platformy edukacyjnej eTutor, umożliwiającej naukę języków w elastycznej formule. Dzięki temu pracownicy mogą rozwijać swoje kompetencje językowe w dowolnym czasie i miejscu, dostosowując naukę do własnych potrzeb.
Po pierwszym roku działania programu odnotowano znaczące efekty. Aktywnie korzysta z niego 64% pracowników, co pozwoliło na utworzenie 12 grup językowych dostosowanych do ich poziomu. W ciągu tego okresu przeprowadzono 750 lekcji i 80 warsztatów językowych, co przełożyło się na wyraźny wzrost płynności językowej oraz pewności siebie w komunikacji międzynarodowej.
– Wyniki pierwszego roku potwierdzają, że program English 360 nie tylko przynosi wymierne rezultaty, ale także skutecznie integruje zespół, a dzięki wdrożeniu dodatkowych działań jeszcze lepiej dopasowujących go do potrzeb całej organizacji, pozostanie on stałym filarem naszych działań rozwojowych – podkreśla Magdalena Maciąg, people & culture senior manager Grupy ONE House.