W opublikowanym właśnie raporcie kwartalnym Grupa MakoLab wykazała 13% wzrostu sprzedaży w stosunku do drugiego kwartału w roku poprzednim. MakoLab S.A. zanotowała w tym okresie wynik lepszy o 11% r/r. Grupa w dalszym ciągu rozwija struktury sprzedażowe, jednocześnie rozszerzając ofertę o usługi AI, a także wdrażając techniki i narzędzia AI w działalności operacyjnej.
W drugim kwartale 2025 r. Grupa MakoLab uzyskała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w wysokości 20 146 tys. zł, większe o 13% od wartości skonsolidowanych przychodów w analogicznym okresie roku poprzedniego. Narastająco od początku roku sprzedaż Grupy osiągnęła w okresie I – II kwartał 2025 r. wartość 38 335 tys. zł, co oznacza wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na poziomie skonsolidowanych wyników Grupa zanotowała w okresie I-II kwartał 2025 r. zysk z działalności operacyjnej 3 264 tys. zł (wobec 2 984 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego), wynik EBITDA odpowiednio 3 682 tys. zł (wobec 3 555 tys. zł w 2024 r.), a zysk netto 2 104 tys. zł (wobec 2 314 tys. zł w 2024 r.).
MakoLab S.A., jednostka dominująca Grupy, uzyskała w drugim kwartale 2025 r. przychody netto ze sprzedaży o wartości 19 087 tys. zł, w porównaniu z 17 243 tys. zł z analogicznego okresu w roku 2024, co oznacza wzrost o 11% r/r. Narastająco od początku roku sprzedaż Spółki osiągnęła w okresie I – II kwartał 2025 r. poziom 36 286 tys. zł, co oznacza wzrost o 2% r/r. W okresie I-II kwartał 2025 r. zysk z działalności operacyjnej Spółki wyniósł 2 339 tys. zł (wobec 2338 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego), wynik EBITDA – 2 749 tys. zł (wobec 2 906 tys. zł w 2024 r.) a zysk netto – 1 648 tys. zł (wobec 1 957 tys. zł w 2024).
– W II-gim kwartale 2025 osiągnęliśmy dobre wyniki. Przede wszystkim jesteśmy zadowoleni ze wzrostu sprzedaży r/r całej Grupy oraz samej spółki MakoLab – mówi Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab. – Osiągnęliśmy to mimo nadal widocznego spowolnienia na naszych głównych rynkach oraz dużej konkurencji zagranicznej. Połączenie świadczonych przez nas usług IT z profesjonalnymi usługami doradczymi świadczonymi przez powołaną do tego spółkę zależną okazało się dobrą decyzją. Widzimy istotne synergie, których efektem jest wzrost przychodów i wskaźników rentowności Grupy – dodaje.
W celu dalszego zwiększania sprzedaży, w pierwszym półroczu 2025 MakoLab S.A. prowadziła intensywne działania w zakresie rozbudowy struktur sprzedażowych. Powiększono zespoły „business development” oraz „account management”, wdrażany jest program „Strategic account management”. Rozbudowane zostały także zagraniczne siły sprzedażowe na Szwajcarię, Francję i Arabię Saudyjską. Nowością jest zatrudnienie przedstawiciela handlowego dla rozwoju sprzedaży rozwiązań „data streaming” w Europie.
Spółka kontynuowała również prace nad rozwojem oferty usług AI, a także dotyczące wdrożenia technik i narzędzi AI do tworzenia oprogramowania.
Spółka zależna MakoLab Consulting Sp. z o.o. rozwijała usługi doradcze związane wdrażaniem rozwiązań AI dla kreowania nowych wartości biznesowych.
– Rozwój struktur sprzedaży jest, obok wdrażania AI do oferty i działalności operacyjnej, naszym priorytetem w tym roku – dodaje Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab. – Liczymy, że przyniesie to wymierne efekty, czyli jeszcze wyższy wzrost sprzedaży, już na przełomie 2025/2026. Możemy się już też pochwalić wdrożeniem zaawansowanej platformy „data streaming” dla jednego z naszych kluczowych klientów. Pracujemy nad tym, aby dostarczanie tego typu rozwiązań stało się jedną z naszych kluczowych usług – dodaje.



