Podczas spotkania zaproszeni twórcy oraz eksperci rynku wydawniczego dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie promocji książki i budowania silnej marki. Wydarzenie zgromadziło 80 uczestników, a bilety wyprzedały się na dwa tygodnie przed terminem.
Pierwsza konferencja Empik Selfpublishing LIVE! to dziewięć prelekcji i ponad siedem godzin merytorycznych rozmów o trendach i najnowszych technologiach na rynku wydawniczym. Tematem przewodnim spotkania było hasło „Jak promować książkę i zbudować silną markę autora”, odpowiadające na jedno z najczęstszych pytań użytkowników platformy Empik Selfpublishing.
– Selfpublishing to jeden z najszybciej rosnących trendów na rynku książki. Niezależni autorzy wnoszą różnorodność i świeże spojrzenie, dlatego zależy nam, aby mieli nie tylko łatwy dostęp do dystrybucji w ekosystemie Grupy Empik, w tym na empik.com i aplikacji Empik Go, ale także wsparcie w budowaniu kompetencji marketingowych i wiedzy o rynku. Cieszymy się, że pierwsza konferencja Empik Selfpublishing LIVE! spotkała się z tak pozytywnym odbiorem i stała się okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy twórcami i ekspertami – komentuje Kaja Królikiewicz, managerka Empik Selfpublishing.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Macieja Marcisza, dyrektora marketingu Grupy Wydawniczej Foksal, który przedstawił analizę trendów czytelniczych i wpływu demografii na popularność poszczególnych gatunków. Swoją perspektywą budowania marki osobistej autora podzielił się z kolei Jakub Ćwiek. Twórca bestsellerowych tytułów mówił o tym, jak ważna jest równowaga między kreacją i autentycznością.
Konferencja była również okazją do zaprezentowania nowych rozwiązań dla selfpublisherów. Wśród nich znalazła się usługa Empik Ads, która wkrótce zostanie udostępniona użytkownikom platformy oraz planowana możliwość nagrywania audiobooków z wykorzystaniem AI we współpracy z realizatorem dźwięku.
W programie znalazły się także wystąpienia praktyków branży – Kinga Kolenda z Lubimyczytać.pl pokazała, jak autorzy mogą skuteczniej budować relacje ze społecznością i w pełni wykorzystywać potencjał narzędzia serwisu. W swoich wystąpieniach prelegenci dzielili się wskazówkami dotyczącymi promocji – od planowania budżetu reklamowego, przez pracę z projektantem okładki, aż po przygotowywanie angażujących materiałów do mediów społecznościowych. Uczestnicy mogli dzięki temu lepiej zrozumieć, jak skutecznie promować własną twórczość.
Dla osób, które nie zdążyły kupić biletu, wybrane prelekcje zostaną udostępnione online – otrzymają je subskrybenci newslettera Empik Selfpublishing.
Konferencja odbyła się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, a patronami medialnymi wydarzenia byli: Lubimyczytać, Rynek Książki oraz Nasze Miasto.