Grupa dentsu ogłosiła skonsolidowane wyniki finansowe za I połowę 2024 r.

Dentsu Polska osiągnęła dobry wynik, odnotowując wzrost przychodów na poziomie 7% w porównaniu z H1 2023 roku. Marża operacyjna już drugi kwartał z rzędu okazała się lepsza od oczekiwanej. Na poziomie klastra CEE, wzrost przychodów osiągnął poziom 2% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku.

Pierwsze półrocze br. było dla dentsu Polska niezwykle intensywne, nie tylko pod względem toczących się przetargów, ale również w wyniku działań dla firm, które w ostatnich miesiącach dołączyły do grona naszych klientów m.in. Recordati czy Zdrovit – komentuje Maciej Müldner, CFO dentsu Polska & CEE. – Zmiany, które objęły grupę, wprowadzenie nowej struktury i powołanie nowych obszarów nazwanych Praktykami – Kreatywną i Mediową – zaczynają przynosić pierwsze efekty, zwiększając nie tylko efektywność, ale tworząc pole do realizacji innowacyjnych usług i produktów dla klientów. Wdrożenie nowej globalnej strategii dentsu go-to-market „Innovating to Impact” i utworzenie jednego z centrum R&D w Warszawie „dentsu LAB” potęguje ten efekt i pozwala nam optymistycznie patrzeć na kolejne miesiące i oczekiwać równie dobrych wyników – dodaje Maciej Müldner.

Grupa dentsu odnotowała wzrost organiczny na poziomie 0,2% w porównaniu z drugim kwartałem 2023 roku. Strategia „One dentsu” przyczynia się do większej efektywności w zakresie wygrywanych przetargów zarówno na poziomie globalnym jak i lokalnym, ponieważ dentsu działa jako globalna sieć z ofertą dla klientów, która jest umiejscowiona na styku marketingu, technologii i doradztwa, co wspiera dostarczanie zintegrowanych rozwiązań na rzecz wzrostu oraz sprzyja współpracy w całej Grupie.

Jednocześnie region EMEA odnotował wzrost organicznych przychodów o 0,3% w porównaniu z pierwszą połową 2023 roku i 9,9% w porównaniu z drugim kwartałem 2023 roku. Było to głównie napędzane lepszym niż oczekiwano wynikiem obszaru mediowego, szczególnie w Europie Południowej i Wschodniej, w tym dzięki wygranym klientom lokalnym.