Grupa Agora wprowadza nową identyfikację wizualną 

Nowy logotyp firmy podkreśla jej dynamiczną transformację z wydawcy prasowego w nowoczesną grupę mediową. Dziś, z dobrze zdywersyfikowanym portfolio marek, firma nie tylko utrzymuje silną pozycję na rynku mediów, reklamy i rozrywki, ale oferuje największy zasięg komercyjny wśród grup mediowych w Polsce. 

Zmiana identyfikacji wizualnej Grupy Agora jest odpowiedzią na jej wieloletnią ewolucję oraz rozszerzenie działalności. Grupa Agora stanowi wielowymiarową strukturę wspierającą rozwój różnorodnych inicjatyw medialnych, rozrywkowych i reklamowych, zachowując przy tym spójność i unikatowość każdego z obszarów. Nowa identyfikacja wizualna ma na celu odzwierciedlenie transformacji firmy i podkreślenie jej pozycji jako dynamicznego, nowoczesnego lidera w swojej branży.  

Nowy logotyp Agory to połączenie minimalizmu i profesjonalizmu. Zachowano charakterystyczny czerwony akcent, symbolizujący polskie korzenie firmy i jej zaangażowanie społeczne, a subtelny prześwit w logo nawiązuje do otwartości na zmiany.  

Agora to jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek w polskich mediach. Jej świetnie zaprojektowany logotyp funkcjonował od lat 90. do dziś w niezmienionej postaci. Jednak w ciągu 35 lat Agora z wydawcy prasowego przekształciła się w nowoczesną grupę mediową. Zmieniając nasz logotyp, staraliśmy się połączyć tradycję i historyczne dziedzictwo Agory z otwartością na rozwój i zmiany, które towarzyszą dziś mediom – mówi Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Grupy Agora. 

Za projekt nowego logotypu odpowiada uznany projektant Jacek Utko, autor m.in. szaty graficznej „Gazety Wyborczej”. Całość identyfikacji wizualnej i materiałów graficznych został przygotowany przez zespół grafików ze studia multimedialnego „Wyborczej”. 

– Agora jako marka celowo nie eksponuje wyrazistego charakteru swojego logotypu – jest on minimalistyczny i uniwersalny, pełni rolę parasola, pod którym znajdują się marki o bardzo różnorodnej identyfikacji i własnych osobowościach, rozpoznawalnych przez szeroką publiczność – mówi Jacek Utko, projektant logotypu.