GroupM zdobywa europejski budżet mediowy firmy Henkel  

fot. unsplash.com/@lycs

GroupM (WPP) ogłosiło, że zostało wybrane w przetargu i będzie europejskim partnerem mediowym dla Henkel Consumer Brands, globalnej jednostki Henkel, zajmującej się produktami konsumenckimi.   

Wybór ten następuje w wyniku przetargu związanego z procesem konsolidacji, mającym na celu umożliwienie skalowania biznesu i wykorzystania synergii dla zdynamizowania wzrostu, zgodnie z przyjętą przez Henkel strategią „modern marketing transformation”.  

GroupM utrzymało obsługę firmy Henkel w Niemczech (rodzimy rynek koncernu), jak również utrzymuje długoletnie partnerstwa w UK, Holandii, Belgii, Irlandii, Estonii, Węgrzech, Łotwie i Litwie. Dodatkowo GroupM będzie teraz obsługiwać budżet koncernu Henkel w Polsce, Francji, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Słowenii i Cyprze.  

Nowe ustalenia wchodzą w życie od stycznia 2025 r. 

Poszukiwaliśmy strategicznego partnera, który wsparłby naszą „podróż” do transformacji marketingowej w Henkel Consumer Brands, a GroupM zapewniła nam wiedzę i zaangażowanie. Jej możliwości w zakresie mediów, danych i technologii zrobiły na nas duże wrażenie. A co najważniejsze, jesteśmy zgodni co do tego, jak uzyskiwać coraz lepsze efekty w przyszłości – komentuje Nuria Ribe, CMO global category laundry & homecare w Henkel. 

Wspólne wysiłki całej GroupM podczas procesu przetargowego pozwoliły nam zademonstrować naszą zdolność do skalowania działań, łączenia zespołów lokalnych i globalnych, a ostatecznie napędzania wzrostu poprzez najbardziej wydajne i efektywne planowanie i aktywację mediów. Podstawę tego podejścia stanowi narzędzie Open Media Studio, umożliwiając nasze pełne zaangażowanie w proces transformacji Modern Marketing firmy Henkel – mówi Josh Krichefski, EMEA CEO GroupM. 

Jesteśmy podekscytowani pogłębieniem naszej wieloletniej współpracy z firmą Henkel i jej rozszerzeniem na nowe rynki, co pozwoli zapewnić wzrost poprzez naszą skalę regionalną i lokalną wiedzę. W imieniu całego zespołu mogę powiedzieć, że już nie możemy się doczekać startu działań w nowym kształcie  – dodaje Ruth Stubbs, EMEA CEO Wavemaker.