GroupM wprowadza do swojej oferty narzędzie Advanced DOOH, które umożliwia precyzyjne i elastyczne planowanie oraz zakup kampanii DOOH w Polsce. Narzędzie to wykorzystuje autorską platformę umożliwiającą planowanie, aktywację i pomiar kampanii DOOH. W ramach rynkowego debiutu Advanced DOOH zostało wykorzystane w działaniach dla Unilevera, w kampanii Dove #PrawdziwePiękno, zrealizowanej przez Mindshare Polska. Równolegle z debiutem nowego narzędzia GroupM przeprowadziło – we współpracy z firmami Gemius i Jetline – pierwsze w Polsce badania synergii DOOH i TV. Testy wykazały, że strategiczne wykorzystanie DOOH, wsparte zaawansowanymi narzędziami planerskimi, może znacząco zwiększyć zasięg i efektywność działań reklamowych – udokumentowano wzrost zasięgu aż o ponad 11 punktów procentowych (dzięki dodaniu DOOH do kampanii TV).
Advanced DOOH wykorzystuje autorską platformę umożliwiającą planowanie, aktywację i pomiar kampanii DOOH. W jednym miejscu integruje powierzchnię wszystkich dostawców, dane geolokalizacyjne, rozwiązania kreatywne i narzędzia pomiarowe. W odróżnieniu od dotychczasowego modelu zakupu i rozliczania efektów kampanii OOH, nowe rozwiązanie GroupM jest oparte na ulepszonym KPI, jakim są realne kontakty z kampanią. Kampanie Advanced DOOH realizowane są w modelu programatycznym, co przekłada się na wysoką elastyczność oraz oszczędność czasu.
– Dynamiczny rozwój rynku reklamy OOH i wzrost popularności nośników cyfrowych digital out-of-home, generują duże zainteresowanie ze strony klientów. DOOH postrzegany jest obecnie jako ważne medium pozwalające na budowanie komplementarnego zasięgu do TV oraz precyzyjne dotarcie do odbiorców w pobliżu miejsc zakupu. Aby ułatwić osiąganie tych celów klientom wprowadzamy do palety naszych narzędzi Advanced DOOH, czyli przełomowe w skali polskiego rynku rozwiązanie do planowania mediów, opracowane przez GroupM, które w jednym miejscu łączy powierzchnie, dane, rozwiązania kreatywne i pomiarowe, aby dostarczyć klientom maksymalnie elastyczne rozwiązanie w zakresie kampanii zewnętrznych – komentuje Agnieszka Parfienowicz, managing partner, GroupM Poland.
W kampanii zaplanowanej przez Mindshare Polska dla marki Dove (Unilever) wykorzystano dane z czujników Jetline zamontowanych na ekranach More oraz z panelu badawczego Gemius, umożliwiając precyzyjny pomiar inkrementalnego zasięgu kampanii DOOH w stosunku do TV.
Tematem przewodnim kampanii, zrealizowanej jesienią br. było „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”. Marka Dove zachęcała w niej do debaty nad wpływem sztucznej inteligencji na postrzeganie piękna – w generowanych przez AI obrazach promowane są bowiem nierealistyczne standardy piękna, w których nie ma miejsca na różnorodność i inkluzywność. W związku z tym Dove zobowiązało się do tego, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI w swoich reklamach.
Kluczowe wyniki badań przeprowadzonych podczas kampanii #PrawdziwePiękno:
- Znaczny wzrost zasięgu: w grupie ALL 7-75 zaobserwowano wzrost zasięgu o 11,05 p.p. dzięki dodaniu OOH do kampanii TV.
- Skuteczność w grupie docelowej: wśród kobiet w wieku 18+ połączenie TV i OOH przyniosło wzrost zasięgu o 9,01 p.p.
– To pierwsza w Polsce kampania, w której w tak precyzyjny sposób zmierzono synergię między telewizją a DOOH, dzięki danym z ekranów More i panelu badawczego Gemius. Wyniki kampanii Dove potwierdzają skuteczność naszego podejścia do planowania mediów – mówi Agnieszka Parfienowicz. – Narzędzie Advanced DOOH pozwala nam precyzyjnie planować i optymalizować zasięg kampanii DOOH, co przekłada się na lepsze wyniki dla naszych klientów. Debiut Advanced DOOH wpisuje się oczywiście w szerszy rynkowy kontekst; mam tu na myśli np. pomiary oglądalności telewizji poza domem i pomiary parametrów OOH/DOOH prowadzone przez firmę Gemius. A patrząc jeszcze szerzej: analiza skumulowanego zasięgu wszystkich mediów staje się coraz bardziej holistyczna, a teraz dodajemy do tej analizy także kanał DOOH. – dodaje.