Group One, wyprzedzając o kilka lat nadchodzące dyrektywy unijne, zmierzyła swój poziom luki płacowej. Wynik 0,6% skorygowanej luki potwierdza, że dysproporcje w wynagrodzeniach ze względu na płeć nie dotyczą tej organizacji.
Badanie zostało zlecone niezależnemu podmiotowi z rynku, firmie Willis Towers Watson Polska i obejmowało wszystkie spółki wchodzące w skład Group One, tj: Change Serviceplan, Game Changer, GetLouder!, GONG, Grow Now, Labcon, MediaPlus, Media Ready, Media Republic, Plan.Net, TechNest, RL Media, Salestube, Value Media, UNMUTE. Skorygowana luka płacowa na poziomie całego Group One wynosi 0,6%. Oznacza to, że właściwie nie ma różnicy w wynagradzaniu w firmie między mężczyznami i kobietami na tych samych stanowiskach, przy podobnym wykształceniu i doświadczeniu. Przykładowo, przy wynagrodzeniu minimalnym 4800 pln brutto ta różnica wynosi 28 zł. Zgodnie z wytycznymi dyrektywy o jawności płac, skorygowana luka płacowa poniżej 5% nie wymaga od organizacji planu naprawczego. Luka poniżej 1% świadczy o tym, że w firmie nie występuje problem nierówności płac ze względu na płeć.
– Temat płacy fair jest jednym z naszych priorytetów, dlatego kilka miesięcy temu poprosiliśmy o przeprowadzenie wspomnianego badania na długo przed tym, jak całą Unię Europejską obejmie obowiązek raportowania w związku z dyrektywą ESG. Przepisy wchodzą w życie w 2026 roku, ale my nie chcieliśmy czekać. Podobnie jak w tematach sustainability, tu też jako pierwsza firma w naszej branży chcemy zainspirować konkurencję do podjęcia dodatkowego wysiłku na rzecz prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu – mówi Ewa Górska, head of human capital w Group One Media.
Lukę płacową mierzy się w dwóch wariantach – nieskorygowanej (surowej) i skorygowanej. Pierwsza przy porównaniu wynagrodzeń nie bierze pod uwagę czynników innych niż płeć, pomija więc kwestie stażu pracy czy wykształcenia. Dlatego to właśnie lukę skorygowaną określa się mianem wiarygodnej i precyzyjnej.
Wynik 0,6% sam w sobie świadczy o braku problemu z nierównością wynagrodzeń, a zestawiony ze średnią branżową (6,1%) czy ogólnopolską (10,4%) stanowi dobry benchmark dla pozostałych pracodawców. Badanie luki płacowej przez Group One będzie powtarzane regularnie.