Group One awansuje w globalnym klimatycznym rankingu CDP i dołącza do światowej ligi holdingów z branży komunikacji marketingowej

Group One po raz drugi ujawniło swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. W tegorocznym raporcie, w którym swoją ocenę zdecydowały się ujawnić 104 firmy z Polski, Group One otrzymało ocenę „B-” awansując względem poprzedniego badania o jedną pozycję do góry. Polska grupa marketingowo-technologiczna dołączyła tym samym do poziomu światowej ligi globalnych holdingów komunikacji marketingowej znajdujących się w raporcie.

CDP to globalna organizacja non-profit, która uznawana jest za najbardziej wymagającą platformę raportowania środowiskowego z kompleksowo rozbudowanym zbiorem danych na temat działań korporacyjnych i miejskich. Poprzez swoje działania edukacyjne i świadomościowe, a także publiczne ujawnianie danych o emisjach CDP zachęca inwestorów, przedsiębiorstwa, ale także rządy i miasta do budowania zrównoważonej gospodarki poprzez m.in. mierzenie swojej emisji gazów cieplarnianych i działania obniżające ślad węglowy.

Group One w Top 13 polskich firm z najwyższymi ocenami

Każdego roku CDP publikuje raport, w którym oceniany jest wkład firm na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi. Na podstawie szczegółowo wypełnionych kwestionariuszy firmy biorące udział w raporcie otrzymują od CDP ocenę w skali od A do F. W tegorocznej edycji raportu otrzymując ocenę „B-”, Group One awansowało względem oceny przyznanej w roku ubiegłym o jedną pozycję i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów reklamowych. Ocena A to potwierdzenie wdrażania najlepszych praktyk i działań klimatycznych na rynku. Z kolei stopień F (Failure to disclose) przyznawany jest podmiotom, które zostały poproszone o udzielenie informacji na temat swojego wpływu na środowisko, ale tego nie zrobiły.

Ocena B wg metodologii CDP oznacza, że firma zarządza kwestiami klimatycznymi i podejmuje skoordynowane działania klimatyczne, a więc jest dla Nas potwierdzeniem efektywności przyjętej strategii i działań. Wkładamy w nie dużo pracy i zaangażowania więc wysoka ocena jest dla całego Group One motywacją do dalszego podnoszenia „proklimatycznej poprzeczki”. Już kolejny rok kompleksowo policzyliśmy emisje w zakresie 1, 2 i 3 oraz przygotowujemy cele klimatyczne zgodnie z Science Based Targets initiative z pomocą firmy Footprint Intelligence. Poddaliśmy także nasze obliczenia śladu węglowego niezależnej, zewnętrznej weryfikacji przez KPMG. To wielki wysiłek i sukces całego zespołu, który swoją ciężką pracą w pełni zasłużył na ten awans w rankingu CDP – mówi Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One.

W aktualnej edycji raportu udział wzięło ponad 23 tys. firm na świecie, w tym 5,6 tys. firm z Europy, które zdecydowały się ujawnić swój wpływ na środowisko za pośrednictwem CDP. W kontekście Polski wartym odnotowania jest fakt, że liczba firm, które odpowiedziały na kwestionariusz CDP w 2023 roku urosła o 41% w porównaniu do poprzedniego badania (nie wszystkie jednak zdecydowały się ujawnić swoją ocenę). Jest to wynik znacznie powyżej średniego wzrostu w Europie, który wyniósł w tym badaniu 26%. Spośród polskich firm, biorących udział w raporcie, które zdecydowały ujawnić swoją ocenę, jedynie 6 przedsiębiorstw zostało wyróżnionych oceną „A/A-”, 7 firm w tym Group One otrzymało ocenę „B/B-”, 15 firm otrzymało „C”, 11 otrzymało ocenę D/D-, a 65 otrzymało ocenę „F”.

W 2023 roku przeprowadziliśmy weryfikację emisji gazów cieplarnianych Group One, której celem było sprawdzenie tzw. cyfrowego śladu węglowego. Projekt został zrealizowany zgodnie z wymogami CDP, zaś sam proces weryfikacji z normą ISO 14064-3. Nasze działania charakteryzowały się wysoką złożonością z uwagi na kompleksowy charakter źródeł emisji cyfrowego śladu węglowego oraz wysoki poziom skomplikowania obliczeń. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu Group One przedstawiliśmy raport z weryfikacji i wydaliśmy opinię audytorską w wymaganym przez CDP terminie. Cieszymy się, że nasza owocna współpraca przyczyniła się do uzyskania wysokiej oceny przez Group One – mówi Justyna Wysocka-Golec, partner associate, liderka zespołu ESG, dekarbonizacji i bioróżnorodności w dziale consultingu w KPMG w Polsce

W raporcie CDP oceny przyznawane są na podstawie ankiet składającej się z 16 bloków tematycznych, w których należy udzielić odpowiedzi na około 80 do ponad 100 pytań. Pytania te dotyczą zakresu: klimatu, strategii biznesowych, wyznaczonych celów klimatycznych, emisji CO2, zużycia energii, strategii klimatycznej, ładu korporacyjnego, analizy ryzyka i szans klimatycznych, celów ograniczenia śladu węglowe, a także kwestii podejmowania działań i inicjatyw klimatycznych.

Dostęp do pełnych raportów CDP Climate Change oraz oceny przedsiębiorstw dostępne są po zalogowaniu na stronie organizacji CDP: Link