Green Factory, wiodący polski producent i lider rynku warzyw, sałat i świeżych dań gotowych sfinalizował umowę nabycia trzech spółek Eisberg od Bell Food Group – w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii. Po uzyskaniu wszelkich wymaganych zgód regulacyjnych, przejęte podmioty stały się częścią Grupy Green Holding, do której należy Green Factory. Dzięki tej akwizycji przychody Green Factory przekroczą 1,3 miliarda złotych. Green Factory, wraz z zagranicznymi spółkami zależnymi, umocni swoją pozycję w 12 krajach regionu, dostarczając produkty dla milionów konsumentów każdego dnia z 8 fabryk w regionie CEE, w których pracuje ponad 1,5 tys. osób.
Green Factory to polska firma rodzinna i wiodąca spółka Grupy Kapitałowej Green Holding, która rozwija się konsekwentnie od blisko trzydziestu lat. Jej unikalny model działania „od pola do stołu” obejmuje cały łańcuch – od własnych upraw w Polsce i we Włoszech (Green Crops), przez innowacyjne uprawy hydroponiczne (Smart Vegetables Innovations), aż po wyspecjalizowaną logistykę (GFL). Dzięki zintegrowanemu modelowi biznesowemu Grupa zapewnia pełną kontrolę jakości, bezpieczeństwo dostaw i przewidywalność współpracy dla największych sieci handlowych i restauracyjnych.
– Od niemal trzech dekad rozwijamy Green Holding w oparciu o model „od pola do stołu”. Finalizacja tej transakcji przez Green Factory pozwala nam przekroczyć granice i skalę, jakiej jeszcze kilka lat temu nawet nie zakładaliśmy. Stajemy się jednym z liderów w Europie Środkowo-Wschodniej w kategorii świeżych warzyw i sałat oraz gotowych sałatek. To dla całej Grupy przełomowy moment i początek kolejnego etapu wzrostu opartego na jakości, innowacjach i odpowiedzialności – powiedział Artur Rytel, właściciel, CEO Green Holding.
Marki Fit&Easy i Primavega z portfolio firmy są obecne na wielu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Green Factory jest także strategicznym partnerem McDonald’s oraz kluczowych detalistów i dostawców usług gastronomicznych. Nowe zakłady wzmocnią skalę działania i staną się filarami dalszego wzrostu w regionie. Green Factory podkreśla, że kluczowym kapitałem pozostają pracownicy – zachowane zostaną ich doświadczenie, wiedza i lokalna tożsamość.
– Finalizacja tej transakcji to naturalny etap konsekwentnie realizowanej od wielu lat strategii rozwoju Green Factory. W ciągu ostatnich lat przeszliśmy drogę od lokalnego producenta do regionalnego lidera, działającego dziś na kilkunastu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. To efekt ciężkiej pracy wielu ludzi, którzy każdego dnia budują siłę i wiarygodność Green Factory i naszych marek konsumenckich. Skutecznie skalujemy naszą działalność, szukając równowagi między doskonaleniem tego, co już robimy dobrze, a eksploracją nowych rynków, technologii i produktów, które otwierają przed nami kolejne perspektywy wzrostu – skomentował Michał Wólczyński, CEO Green Factory CEE.
Na mocy umowy z Bell Food Group do Green Factory dołączyły zakłady Eisberg zlokalizowane w Legnicy, węgierskim Gyál i rumuńskim Pantelimon. To następny etap rozwoju firmy po dokonanych wcześniej akwizycjach spółek w Ukrainie, na Litwie i na Węgrzech.
Połączenie sił pozwoli zaoferować szersze portfolio, większą elastyczność i bezpieczeństwo dostaw w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.