OmiImage Sp. z o.o., firma założona przez Omenę Mensah, ogłasza przejęcie 80% udziałów w spółce New Media Wave – oficjalnym licencjobiorcy GQ Poland. Tym samym OmiImage, ze swoim niestandardowym podejściem łączącym media, innowacje i zaangażowanie społeczne, staje się strategicznym inwestorem spółki posiadającej licencję Condé Nast na wydawanie magazynu w Polsce.
Condé Nast to jeden z najbardziej prestiżowych wydawców medialnych na świecie. W jego portfolio znajdują się ikoniczne tytuły, takie jak: Vogue, GQ, Vanity Fair, The New Yorker, Wired czy Architectural Digest. Obecność GQ w Polsce stanowi element globalnej strategii rozwoju marki na kluczowych rynkach.
OmiImage, jako nowy większościowy udziałowiec New Media Wave, to firma działająca na styku mediów, innowacji i projektów społecznych. Jej misją jest tworzenie nowoczesnych przestrzeni komunikacyjnych, które odpowiadają na potrzeby współczesnego odbiorcy – z naciskiem na autentyczność, inkluzywność i wartość merytoryczną.
– Polska, jako 20. gospodarka świata, to doskonałe miejsce dla tej inwestycji. Wierzymy, że właśnie stąd mogą powstawać projekty medialne o globalnym zasięgu i znaczeniu – mówi Omenaa Mensah, założycielka OmiImage. – Współpraca z Condé Nast to ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że wartości, które reprezentujemy – jakość, odpowiedzialność i inkluzywność – są dziś fundamentem nowoczesnych mediów – dodaje.
Transakcja zamyka proces rozpoczęty w lipcu 2024 roku, kiedy fundusz Venture Capital 2.0 przejął – od syndyka masy upadłościowej – aktywa dawnej Marquard Media Polska, w tym serwisy: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.ploraz Supermamy.pl.
Omenaa Mensah wnosi do nowej struktury ponad 22-letnie doświadczenie w budowaniu marek premium i nie tylko, a także bogate doświadczenie medialne – zdobyte m.in. w strukturach TVN Warner Bros. Discovery, przy współpracy z Netflixem oraz jako producentka programów telewizyjnych. Jej działalność konsekwentnie łączy cele biznesowe z impaktem społecznym i filantropią – czego najlepszym przykładem jest stworzona przez nią, we współpracy z dużym biznesem, największa w Europie inicjatywa filantropijno-artystyczna – TOP CHARITY.
Współpracowała z liderami światowego formatu – m.in. Barackiem Obamą, Richardem Bransonem, Shaquille’em O’Nealem, Andreą Bocellim, dr Jill Biden oraz Rafaelem Nadalem – a także z międzynarodowymi organizacjami, takimi jak Obama Foundation, Andrea Bocelli Foundation czy Rafa Nadal Foundation. Jej podejście łączy nowoczesny storytelling, silne wartości społeczne i realny globalny impakt. Teraz do tego grona dołącza Condé Nast – jeden z najbardziej wpływowych wydawców medialnych na świecie.
GQ Poland – wydawany na licencji Condé Nast – zadebiutuje jesienią 2025 roku jako pierwszy luksusowy magazyn lifestyle’owy nowej generacji. Marka, która od blisko 100 lat definiuje klasę, styl i jakość, w Polsce przemówi nowym, świeżym głosem.
Redaktorem naczelnym GQ Poland został Olivier Janiak – dziennikarz, osobowość medialna i producent.
– Na polskim rynku od lat brakuje medium premium, które nie tylko inspiruje, ale też daje nadzieję, że w szybko zmieniającym się świecie istnieje przestrzeń na ważne pytania i mądre, satysfakcjonujące odpowiedzi. Dedykowane mężczyznom, którzy chcą od życia więcej. Otwarte na ambitne kobiety, tworzone z myślą o wszystkich, którzy cenią klasę, głębię i styl. Pojawienie się takiego medium to spełnienie moich marzeń jako dziennikarza i poszukującego wartościowych idei faceta, ojca. Taki właśnie, rozbudowany, wielopłaszczyznowy koncept, z redakcją otwartą na ludzi, blisko czytelnika, zamierzamy zaproponować – mówi Olivier Janiak.
Choć GQ wywodzi się z idei „gentleman’s club”, dziś tworzy otwartą przestrzeń dla kobiet i mężczyzn poszukujących treści o wysokiej jakości – łączących styl, głębię i znaczenie. Aż 43% czytelniczek GQ to kobiety – co czyni markę jednym z najbardziej inkluzywnych magazynów lifestyle’owych na świecie. GQ nie dzieli. GQ łączy.
W ramach grupy mediowej New Media Wave kluczowe role pełnią:
- Michał Helman – menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży wydawniczej, zarządzający operacyjnie całą grupą,
- Olivier Janiak – redaktor naczelny GQ Poland i producent treści.
Od momentu powstania w 2024 roku, New Media Wave dynamicznie rozbudowuje portfolio redakcji i projektów lifestyle’owych, kierowanych do nowej generacji odbiorców. Obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych – oferując nowoczesne podejście do treści, strategii i komunikacji.
– Cieszę się, że mogę pracować z tak silnym i kompetentnym zespołem. To osoby, które doskonale rozumieją zmieniający się świat mediów i potrafią tworzyć rzeczy naprawdę wyjątkowe. Jestem dumna, że wspólnie rozwijamy projekt, który łączy jakość, estetykę i realny wpływ społeczny. Dzięki Olivierowi uwierzyłam w ten projekt od samego początku, a Michał wspiera nas swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem w biznesie. Mamy też ambitny plan rozwoju GQ w Europie Centralnej, bo wierzymy w potencjał tego regionu i głód nowoczesnych, wartościowych treści. Z niecierpliwością czekamy też na reakcje na pierwszą okładkę GQ Poland – jestem przekonana, że będzie tematem wielu rozmów – podsumowuje Omenaa Mensah.