Podczas konferencji Google Marketing Live 2024 ogłoszone zostały nowości w obszarze reklam, oparte na sztucznej inteligencji. Marketerzy i marketerki będą mogli w swojej pracy wykorzystać m.in. nowe narzędzia do generowania grafiki i tekstów (zasobów kreatywnych) w kampaniach Performance Max, immersyjne formaty reklam, takie jak wirtualne przymierzalnie, a także nowe funkcje wizualnego opowiadania historii.
Kampanie w zgodzie ze standardami marki
Różnorodność wykorzystywanych grafik i tekstów ma kluczowe znaczenie dla skuteczności reklam. W ostatnim czasie generowanie ich stało się to łatwiejsze i znacznie szybsze dzięki sztucznej inteligencji w kampaniach Performance Max. Wydajność to niejedyny czynnik, który trzeba wziąć pod uwagę przy tworzeniu reklam. Ważne jest również, aby były one zgodne ze standardami marki. Wkrótce reklamodawcy będą mogli w Performance Max dodawać swoje własne wytyczne dotyczące czcionek i kolorów (brandbooki), a także udostępniać przydatne wzory i benchmarki do tworzenia obrazów, aby ułatwić generowanie nowych wersji grafik do reklam, zgodnych z wytycznymi danego brandu. Dodatkowo, w kampaniach pojawią się nowe możliwości edycji obrazów, aby reklamodawcy mogli dodawać nowe obiekty, rozszerzać tła i przycinać obrazy oraz dostosować je do dowolnego formatu, rozmiaru i orientacji.
Nowe immersyjne formaty reklam
Generatywna sztuczna inteligencja może pomóc firmom lepiej zaprezentować swoje produkty i zbudować zaufanie konsumentów już od pierwszych sekund kontaktu z reklamą. Wkrótce reklamodawcy będą mogli wzbogacić swoje reklamy produktowe o immersyjne efekty wizualne, takie jak wirtualna przymierzalnia (Virtual Try-On) i generowane obrotowe reklamy 3D. W ramach reklam pojawi się także funkcja, która umożliwi kupującym lepsze zapoznanie się z produktem poprzez wyświetlanie filmów, podsumowań oraz innych podobnych produktów na podstawie informacji dostarczonych przez reklamodawcę.
Google testuje także nową funkcję reklam w wyszukiwarce, która ma pomóc użytkownikom w podejmowaniu bardziej złożonych decyzji zakupowych. Załóżmy, że znajomi przeprowadzają remont i szukają tymczasowego magazynu. Kliknięcie w reklamę magazynu uruchomi proces, w którym algorytm sztucznej inteligencji pomoże im określić ich potrzeby i zawęzić wyszukiwanie. Na podstawie przekazanych informacji, takich jak na przykład zdjęcia mebli czy wysokość budżetu, Google AI wygeneruje rekomendacje dotyczące odpowiedniej wielkości magazynu do przechowywania, ilości potrzebnych materiałów do pakowania, a jednocześnie wyświetlić linki do ich bezpośredniego zakupu.
Wizualne opowiadanie historii
W zeszłym roku Google uruchomił kampanie Demand Gen, które pomagają reklamodawcom dotrzeć do ponad 3 miliardów użytkowników miesięcznie w ramach platform YouTube, Gmail i Discover. Wkrótce Demand Gen zostanie udostępnione szerszej grupie reklamodawców w ramach Display & Video 360 i Search Ads 360.
YouTube Shorts gromadzi co miesiąc ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników. W ramach tej platformy pojawią się nowe formaty reklamowe oraz funkcje dla reklamodawców. Będą one obejmować wertykalne formaty reklamowe, naklejki reklamowe z wezwaniem do działania oraz nowe animowane reklamy graficzne, automatycznie generowane w oparciu o obrazy z kont reklamodawców i plików o produktach w ramach Demand Gen.
AI Overviews: nowe możliwości poszukiwania informacji
Podczas tegorocznej konferencji Google I/O, Google ogłosił, że AI Overviews będą dostępne dla wszystkich użytkowników w USA, a wkrótce również w innych krajach. Wyniki wyszukiwania w oparciu o AI (AI Overviews) będą pojawiać się w wyszukiwarce, gdy okażą się szczególnie pomocne w porównaniu z tradycyjnymi wynikami. Dzięki nim użytkownicy będą mogli wyszukać bardziej zróżnicowane źródła informacji, aby uzyskać odpowiedzi na złożone pytania.
Wstępne testy prowadzone przez Google wykazały, że reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwania generowanych przez AI są wartościowe i pomocne dla użytkowników. Dlatego wkrótce rozpoczną się testy Search and Shopping Ads w AI Overviews dla użytkowników w USA. Będą one mogły pojawić się w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „sponsorowane”, jeśli będą istotne zarówno w odniesieniu do zapytania, jak i informacji wygenerowanych przez AI. Reklamodawcy w tym przypadku nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań. Reklamy z istniejących kampanii w sieci wyszukiwarki, Performance Max i standardowych kampanii produktowych mogą automatycznie wyświetlać się w AI Overviews.
Więcej informacji o nowych formatach reklamowych i nowościach przedstawionych podczas Google Marketing Live można obejrzeć w wystąpieniu z konferencji oraz przeczytać na blogu Google Polska.