Google ogłosiło rozpoczęcie wdrażania nowej aktualizacji June 2025 Core Update

fot. unsplash.com/@christianw

30 czerwca 2025 roku Google ogłosiło rozpoczęcie wdrażania nowej aktualizacji głównego algorytmu – June 2025 Core Update. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, aktualizacja ta rozpoczęła się o godzinie 07:30 czasu pacyficznego letniego (PDT), a jej wdrożenie może potrwać do trzech tygodni. W tym okresie spodziewane są zmiany w widoczności oraz ruchu organicznym.

Co nowego w aktualizacji?

Nowa aktualizacja wzmacnia dotychczasowe trendy, koncentrując się na:

  • E-E-A-T (doświadczenie, ekspertyza, autorytet, zaufanie) oraz content-first – Google kładzie jeszcze większy nacisk na tworzenie treści z myślą o użytkownikach, zapewniając wysoką jakość i autentyczność materiałów.
  • Jakość doświadczenia użytkownika (UX) – Core Web Vitals oraz mobile-first indexing pozostają fundamentami w ocenie stron internetowych.
  • Walce ze spamem – spodziewajmy się wynideksowania stron, których treści nie są regularnie aktualizowane i wciąż bazują na przestarzałych informacjach.

– Ze względu na wdrożenie June 2025 Core Update, mogą wystąpić istotne zmiany w widoczności oraz ruchu organicznym stron. W związku z tym, szczególnie ważne będzie bieżące monitorowanie wyników za pomocą Google Search Console, GA4 oraz narzędzi do śledzenia pozycji dla kluczowych haseł money keywords. Należy również porównywać wyniki z konkurencją, aby upewnić się, czy zmiany są efektem ogólnych trendów rynkowych, czy dotyczą tylko naszej firmy. Szczególnie w momencie takich zmian, kluczowa jest współpraca z zaufanymi partnerami, którzy pomogą w odpowiedniej adaptacji, co pozwoli uniknąć potencjalnych negatywnych skutków aktualizacji w przyszłości – komentuje Jakub Kękuś, team leader SEO w Harbingers.

Jakie działania powinniśmy podjąć?

Firmy borykające się z problemami w zakresie widoczności lub ruchu powinny przede wszystkim:

  • Regularnie monitorować wyniki za pomocą Google Search Console, GA4 i narzędzi do monitoringu pozycji.
  • Porównywać swoje dane z danymi konkurencji, aby sprawdzić, czy zmiany są wynikiem ogólnych trendów, czy są specyficzne dla danej firmy.
  • Należy także zwrócić uwagę na aktualizacje treści i regularność ich odświeżania, aby uniknąć ewentualnych kar za przestarzały content.
  • Wskazana jest weryfikacja technicznych aspektów związanych z SEO i użytecznością strony dla użytkowników i robotów indeksujących.