Wiadomości RCS na Androidzie jak iMessage na iPhone’ach! Google Messages wskaże kontakty z aktywnym RCS. Na ekranie rozpoczęcia konwersacji będą one oznaczone za pomocą etykiety „RCS” i kolorowego wyróżnienia. Ta zmiana może wejść w życie wkrótce, nawet przy najbliższej aktualizacji Androida.
RCS jest jedną z trzech możliwości przesyłania wiadomości przez Google Messages. Od zwykłych SMS-ów czy MMS-ów różni się szeregiem rozbudowanych funkcjonalności i zabezpieczeń, takich jak: możliwość wysyłania multimediów o wysokiej rozdzielczości, wskaźniki pisania, potwierdzenia odczytu wiadomości, reakcje emoji, prowadzenie czatów grupowych czy szyfrowanie end-to-end.
Do tej pory użytkownicy Androida nie mogli w tak prosty sposób zweryfikować, które z ich kontaktów mają włączoną funkcję RCS i w jaki sposób zostanie do nich przesłana wiadomość. Google zidentyfikował ten problem i wdrożył poprawkę, które pozwoli wkrótce wizualnie odróżnić kontakty, na te korzystające od niekorzystających z RCS.
– Na liście konwersacji przy kontaktach z aktywnym RCS pojawi się specjalna etykieta, a ponadto będą one się wyświetlały w kolorze tematycznym aplikacji. Natomiast kontakty bez tej funkcji pozostaną w standardowym czarno-białym kolorze. Po prawej stronie nazwy zostanie też umieszczona etykieta RCS. Oznaczenie to ma działać również w przypadku kontaktów z wieloma numerami. Opis pojawi się wówczas tylko obok numeru obsługującego RCS. Użytkownicy będą od razu wiedzieli, że dany kontakt korzysta z tej opcji i będą mogli korzystać z zaawansowanych funkcji przesyłania wiadomości – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software, lidera RCS w Polsce i dostawcy platformy komunikacyjnej CPaaS.
Oznaczanie kontaktów RCS jeszcze bardziej podniesie komfort korzystania z Google Messages, zwiększy bezpieczeństwo komunikacji i ułatwi zarządzanie wiadomościami. Będzie to swoista „androidowa wersja” znanej użytkownikom iPhone’ów usługi iMessage. Google dodało już w nowej wersji beta oznaczenie „RCS”, które można uruchomić ręcznie. Stan prac nad aktualizacją jest zaawansowany, więc można się spodziewać, że wkrótce nowa funkcja stanie się dostępna dla wszystkich użytkowników Google Messages.
Personalizacja przekazu dzięki RCS
RCS zdobywa popularność nie tylko wśród użytkowników indywidualnych, ale też staje się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Firmy mogą prezentować swoje produkty i usługi w sposób szybszy, bardziej interaktywny i atrakcyjny, a spersonalizowanymi działaniami „real-time” przyciągać na bieżąco uwagę klientów i przyspieszać decyzje zakupowe.
– RCS może stać się standardem wielokanałowej komunikacji dla marek biznesowych, gdyż łączy dwie grupy korzyści dla użytkowników. Oferuje funkcje znane typowo z komunikatorów, a przy tym działa jak SMS-y, nie wymagając instalowania żadnych dodatkowych aplikacji, logowania i podawania danych przez użytkowników. Z kolei dla marek stanowi nowy, bezpieczny kanał dotarcia – podsumowuje Jerzy Klimaszewski.