Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live zapowiedziane zostały nowości Google w obszarze reklam w wyszukiwarce i na YouTube. Wszystkie z nich oparte są na sztucznej inteligencji oraz dadzą marketerom i marketerkom nowe możliwości reklamowania swoich produktów i usług, m.in. w ramach Przeglądu od AI lub testowanego trybu AI. Poniżej przedstawiamy przegląd nowości.
Każdego roku Google „odpowiada” na 5 bilionów zapytań użytkowników i użytkowniczek. W ostatnim czasie zmienił się także sposób wyszukiwania potrzebnych informacji – dzięki Obiektywowi Google, Przeglądom od AI czy eksperymentalnemu trybowi AI, dzieje się to szybciej i znacznie łatwiej. Użytkownicy szukają w wyszukiwarce odpowiedzi na pytania, ale także często, dzięki wyświetlanym reklamom, mogą znaleźć niezbędne produkty lub usługi.
Podczas Google Marketing Live ogłoszone zostało rozszerzenie wyświetlanie reklam w Przeglądzie od AI na komputery stacjonarne oraz ich wprowadzenie do trybu AI, co oznacza nowe możliwości i formaty dla reklamodawców.
Przekuj pomysły w kreacje
Piękne i inspirujące treści to klucz do przyciągnięcia uwagi odbiorców — ale ich tworzenie bywa czasochłonne i kosztowne. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Google znacząco poprawił jakość narzędzi kreatywnych, które wykorzystują zaawansowane modele generowania wideo i obrazów: Veo i Imagen. Funkcje te wkrótce będą dostępne w Google Ads i Merchant Center, dzięki czemu marketerzy będą mogli łatwo tworzyć grafiki, wideo oraz inne estetyczne treści i przekuwać swoje wizje w skuteczne reklamy.
AI Max i mniej oczywiste wyszukiwania
Sposób, w jaki konsumenci zdobywają informacje i podejmują decyzje, bardzo się zmienił — dziś to proces złożony i trudny do przewidzenia. Aby pomóc marketerom lepiej planować działania w tak dynamicznym środowisku, Google wprowadził AI Max dla kampanii w wyszukiwarce. Jednocześnie dzisiaj ogłoszono największą od ponad dekady aktualizację systemu ustalania stawek: Smart Bidding Exploration. To rozwiązanie inteligentnie proponuje mniej oczywiste, ale efektywne zapytania użytkowników, co umożliwi reklamodawcom częściej pojawiać się w kluczowych momentach poszukiwania informacji przez użytkowników.
Produktywna praca dzięki agentom AI
Wdrożenie narzędzi opartych na AI może być wyzwaniem szczególnie dla mniejszych firm. Dlatego Google wprowadza nowe funkcje związane z agentami AI, które dają marketerom dostęp do własnej „wersji” Google AI, dopasowanej do ich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu będą mogli szybciej wdrożyć nowe rozwiązania, działać sprawniej i osiągać lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie pracy.
Więcej informacji o nowych formatach reklamowych i nowościach przedstawionych podczas Google Marketing Live można obejrzeć w wystąpieniu z konferencji oraz przeczytać na blogu Google Polska.