Dane to paliwo dla rozwoju biznesu, a dobór odpowiedniego narzędzia do ich analizy jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Google Analytics 4 oferuje w tym zakresie wiele możliwości. Jaki potencjał oferuje podstawowa i zaawansowana wersja jednego z najpopularniejszych narzędzi do analizy danych? Jak dobrać odpowiednią do swoich potrzeb wersję GA4?
– Analiza różnic między podstawową, ogólnodostępną wersją GA4 a jej zaawansowaną opcją New Google Analytics 360 jest kluczowa dla każdego, kto pragnie w pełni wykorzystać potencjał danych w rozwoju biznesu. Bezpłatna wersja GA4 oferuje podstawowe funkcje analizy danych, które sprawdzą się w przypadku niektórych małych przedsiębiorstw czy blogerów. Jeśli mowa o pogłębionej analizie, personalizacji raportów oraz pełnej kontroli nad danymi – warto rozważyć skorzystanie z Google Analytics 360 – mówi Marcin Gut, szef Programmads na Europę Środkowo-wschodnią. Znając różnice między tymi dwiema wersjami, każdy będzie mógł świadomie wybrać tę, która najbardziej odpowiada jego indywidualnym wymaganiom i celom biznesowym.
Aktualne dane
Google Analytics 360 oferuje większą częstotliwość odświeżania danych o użytkownikach w panelu. Dzięki temu raporty są aktualizowane w czasie rzeczywistym – bez opóźnień, które mają miejsce w standardowej wersji Google Analytics. W praktyce oznacza to, że korzystając z Google Analytics 360 mamy szybciej dostęp do danych, na podstawie których podejmowane są kluczowe decyzje biznesowe.
Limity danych
Bezpłatna wersja Google Analytics ma pewne ograniczenia w zakresie przetwarzania danych, dlatego w przypadku większych witryn internetowych może wystąpić próbkowanie danych. Dotyczy to zwłaszcza okresów, gdy występuje duże natężenie ruchu. Google Analytics 360 oferuje wyższe limity przetwarzania danych i udostępnia niepróbkowane raporty, co pozwala na dokładniejszą i bardziej szczegółową analizę dużych zbiorów danych.
Czas przechowywania danych
Porównywanie danych rok do roku jest możliwe tylko w GA360. Wynika to z faktu, że w bezpłatnej wersji GA obowiązuje czasowy limit przechowywania danych historycznych do 14 miesięcy. W płatnej wersji Google Analytics okres przechowywania danych jest znacznie dłuższy i wynosi maksymalnie 50 miesięcy, co znacznie ułatwia przeprowadzanie szczegółowych analiz.
Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Google Analytics 360 organizacja jest w stanie zwiększyć ROI z działań w kanałach interaktywnych. Należy jednak pamiętać, że jest to inwestycja przeznaczona głównie dla najbardziej wymagających firm, które mają zaawansowaną strategię zarządzania danymi i darmowa wersja GA nie pozwala im w pełni wykorzystać potencjału danych gromadzonych przez narzędzia analityczne.
Jeśli nadal masz wątpliwości lub chcesz dowiedzieć się więcej, weź udział w webinarze: Odkryj kluczowe korzyści GA360 dla swojej firmy, który odbędzie się 15 grudnia o godzinie 11:00. Więcej informacji znajduje się na stronie wydarzenia.