Glenfiddich prezentuje limitowaną edycję we współpracy z marką Aston Martin Formula One Team

Glenfiddich prezentuje wyjątkową, limitowaną edycję 16-letniej whisky, stworzoną z okazji globalnej współpracy z marką Aston Martin Formula One Team. To połączenie dwóch ikon, które łączy wspólna pasja: dziedzictwo, precyzja i nieustanne dążenie do doskonałości.

Partnerstwo obu marek ogłoszono podczas spektakularnego Grand Prix w Las Vegas w listopadzie 2024 roku – jednego z najbardziej widowiskowych wyścigów w całym kalendarzu F1. To właśnie tam, w blasku świateł Glenfiddich i Aston Martin wznieśli symboliczny toast, rozpoczynając wspólną podróż.

Połączyły ich te same wartości: dbałość o dziedzictwo, perfekcję wykonania i odwagę
w wyznaczaniu nowych ścieżek. Glenfiddich wnosi w to partnerstwo ponad 130 lat mistrzowskiego rzemiosła w tworzeniu whisky, a Aston Martin Formula One Team – wyścigowe DNA i luksusową elegancję, które od dekad fascynują fanów sportów motorowych na całym świecie. Z tej inspiracji powstała limitowana edycja 16-letniej whisky – wyjątkowy owoc tej współpracy i jednocześnie hołd dla kunsztu oraz pasji, które definiują obie marki.

Mistrzostwo zamknięte w 16-letniej edycji

Limitowana edycja Glenfiddich 16 Years Old to starannie skomponowana whisky, dojrzewająca
w beczkach po winie z amerykańskiego dębu, nowych beczkach z amerykańskiego dębu oraz
w beczkach po bourbonie drugiego napełnienia. Jej aromat kusi nutami kruchego spodu sernika, syropu klonowego i kandyzowanego imbiru, wzbogaconymi o subtelne akcenty opiekanego dębu. Gdy się jej skosztuje, na podniebieniu rozlewa się jedwabista, lekko syropowa słodycz świeżych owoców i kremu Chantilly, prowadząca do gładkiego, długotrwałego finiszu, który pozostawia po sobie wrażenie doskonałej harmonii.

To whisky stworzona do celebracji – zarówno w kameralnym gronie, jak i podczas wyjątkowych okazji. Jej bogaty aromat i aksamitna struktura zachwycą koneserów poszukujących połączenia klasycznej szkockiej tradycji z nowoczesnym sznytem i wniosą do każdej chwili odrobinę luksusu.

Mistrzowskie rzemiosło i innowacja

Glenfiddich 16 Years Old to kwintesencja naszego podejścia – szacunek do tradycji połączony
z dreszczykiem innowacji. Podobnie jak w Formule 1, tworzenie takiej whisky wymaga jednocześnie rzemiosła, precyzji i intuicji
– podkreśla Brian Kinsman, Malt Master Glenfiddich.

Współpraca z zespołem Aston Martin Formula One Team otwiera nowy rozdział w historii obu marek. Chcemy, by miłośnicy wyjątkowych wrażeń na całym świecie – zarówno smakowych, jak tych przeżywanych na torze – odkrywali te dwie ikony w nowy, ekscytujący sposób. Ta limitowana edycja to dopiero początek – dodaje Claudia Falcone, global brand director Glenfiddich.

Premiera w Polsce

Limitowana edycja Glenfiddich 16 Years Old trafi do wyselekcjonowanych punktów sprzedaży
w Polsce we wrześniu 2025 roku. To propozycja dla tych, którzy chcą wznieść swoje chwile celebracji na zupełnie nowy poziom – bo nie każda legenda rodzi się na torze. Niektóre powstają w beczce.