Agencja Gamingowa Game Changer stworzyła dla Samsung pierwszą konsultowaną z nauczycielami grę edukacyjną „Stacja Galaxy – bezpieczne miejsce w sieci” na platformie gamingowej Roblox. Jest to jeden elementów programu edukacyjnego marki, którego celem jest budowanie świadomości na temat bezpieczeństwa w świecie technologii oraz kształtowanie odpowiedzialnej postawy w cyfrowym świecie wśród dzieci i dorosłych.
„Stacja Galaxy – bezpieczne miejsce w sieci” to gra edukacyjna skierowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Gra powstał na najpopularniejszej platformie gamingowej – Roblox, której prawie ¼ użytkowników stanowi dzieci do 9 r.ż., a dostępne treści dostosowane są do klasyfikacji wiekowej PEGI 7. Podczas rozgrywki najmłodsi mają okazję zapoznać się z zagrożeniami czyhającymi w cyberprzestrzeni: uczą się, jak je identyfikować i odpowiednio na nie reagować. Angażująca zabawa pozwala w łatwy sposób wytłumaczyć dzieciom trudniejsze pojęcia związane z cyberbezpieczeństwem i zwrócić ich uwagę na temat zagrożeń, jakie napotkać mogą podczas codziennego korzystania z internetu.
– Doskonale rozumiemy wyzwania, jakie wiążą się z obecnością najmłodszych w cyfrowym świecie. Dlatego zależy nam, żeby wyposażyć ich w wiedzę i narzędzia, dzięki którym będą się po nim poruszać bezpiecznie i odpowiedzialnie. Interaktywna gra, w której mają szansę stanąć oko w oko z zagrożeniami w sieci w bezpiecznym, kontrolowanym i jednocześnie atrakcyjnym środowisku zwiększa szanse na przekazanie najmłodszym wartościowych treści – mówi Marta Trojanowska, senior marketing manager w Samsung Electronics Polska.
Podczas rozgrywki gracze będą mogli nauczyć się między innymi netykiety, czyli zasad kulturalnego i mądrego korzystania z sieci, poznają takie pojęcia jak scam, spam, czy fejk, dowiedzą się, jak tworzyć silne hasła i jak rozpoznać bezpieczne strony, czy godne zaufania aplikacje. W cyberprzygodach będą im towarzyszyły postaci Netki i Webera oraz kapitana Knoxa, które służą fachową pomocą z zakresu bezpieczeństwa. Zdobytą wiedzę utrwalać będą podczas minigier poświęconych poszczególnym cyberzagrożeniom.
– Gaming to jeden z najlepszych touchpointów pozwalający dotrzeć markom do najmłodszych generacji. Korzystając z tej wiedzy oraz fenomenu platformy ROBLOX (według badania mediapanel.pl miesięcznie w Polsce platformę odwiedza 4.5 MLN graczy) stworzyliśmy grę, która dzięki zastosowanym rozwiązaniom pozwala uczyć najmłodszych poprzez zabawę i gamifikację. Stacja Galaxy znajduje się w naturalnym, cyfrowym środowisku młodzieży i o zagrożeniach tego miejsca konsekwentnie opowiada. Ten projekt to pierwsza w Polsce gra w Robloxie, w której zostało zaimplementowane pełne udźwiękowienie łącznie z głosami lektorów. To największy i najbardziej zaawansowany projekt naszej agencji – mówi Aleksander Gręziak, head of gaming & esports w Game Changer.
Specjalnie dla nauczycieli i opiekunów powstała dydaktyczna wersja gry, która pozwala na wykorzystanie jej podczas zabawy w domu lub podczas zajęć lekcyjnych. Tryb dostępny będzie dla szkół biorących udział w projekcie oraz dla zainteresowanych rodziców na stronie stacjagalaxy.pl wraz ze skryptem opisującym przebieg zajęć z wykorzystaniem gry. Na zainteresowanych czeka również specjalnie przygotowany skrypt, tłumaczący rodzicom i nauczycielom czym jest Roblox, jak z niego korzystać oraz w jaki sposób wdrożyć kontrolę rodzicielską.
– Chcemy pokazać rodzicom i nauczycielom, że środowisko najpopularniejszej gry w naszym kraju to miejsce, które jest łatwo dostępne również dla nich. Miejsce, które mogą kontrolować, dbając o bezpieczeństwo dzieci – mówi Aleksander Gręziak, head of gaming & esports w Game Changer.
Działania związane ze „Stacją Galaxy – bezpieczne miejsce w sieci” będą realizowane przez cały 2024 rok. Autorem i pomysłodawcą gry jest Game Changer, agencja wielokrotnie nagradzana za działania w metaversie w tym m.in. za Miasto ING, która na swoim koncie ma między innymi takie statuetki za projekty gamingowe jak Effie, KTR, Mixx Awards.