Publicis Warsaw, strategiczny partner Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, przygotował pierwszą w Polsce i trzecią na świecie grę w PDF stylizowaną na arkusz PIT. Jest ona częścią tegorocznej kampanii fundacji „Rozlicz ból”, zwracającej uwagę na codzienny ból dzieci chorych na raka, które każdego dnia zmagają się nie tylko z chorobą, ale także z bolesnymi zabiegami, lękiem i stresem związanym z leczeniem onkologicznym.
Fundacja K.I.D.S. postanowiła połączyć świat dorosłych i dzieci w symboliczny sposób, tworząc nietypową akcję skierowaną do księgowych i wszystkich osób zajmujących się rozliczeniami PIT. Aby choć na chwilę oderwać ich od codziennych obowiązków, przygotowała wyjątkową grę w formacie PDF, stylizowaną na arkusz PIT, która w zaskakującej formie przypomina o prawdziwym sensie rozliczania podatków – o możliwości realnego wsparcia innych. Gra dostępna jest m.in. na stronie kids.org.pl/. Po ukończeniu rozgrywki gracz zobaczy uśmiechnięte dziecko – symbol tego, co można osiągnąć dzięki przekazaniu 1,5% podatku. Tym symbolicznym gestem Fundacja chce pokazać, że każdy może przyczynić się do czegoś wielkiego.
Autorem akcji, konceptu kreatywnego stworzenia gry w formularzu PIT w PDF oraz kreacji jest agencja Publicis Warsaw, która wspiera Fundację K.I.D.S. od początku działalności. Realizacji niestandardowego technologicznego wyzwania podjął się Krzysztof Grudziński – producent, reżyser i creative, specjalizujący się w gamingu min. uefn, technologiach XR (VR/AR), virtual production oraz interaktywnych narracjach. Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, firma Panowie Programiści wsparła projekt, tworząc wersję gry w przeglądarce imitującą grę w PDF. Dzięki wdrożonemu systemowi middleware każdy użytkownik otrzyma odpowiednią wersję gry – przeglądarkową lub PDF – dostosowaną do swojego urządzenia.
Panowie Programiści zapewnili także rozwiązania umożliwiające monitorowanie interakcji użytkowników z obiema wersjami gry. Działania z zakresu Google Ads prowadzi firma mediowa MBridge – Marketing Experts, specjalizująca się w digital marketingu i kompleksowych strategiach online. W kampanię zaangażowane są również inne agencje należące do grupy Publicis: MSL odpowiada za komunikację, a PMX – performance marketing i digital OOH.
Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali dąży do współtworzenia szpitali przyszłości – nowoczesnych, przyjaznych i bezpiecznych miejsc, w których mali pacjenci oraz ich opiekunowie czują się zaopiekowani, a personel medyczny otrzymuje konkretne narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Działania Fundacji to nie tylko tworzenie przyjaznych przestrzeni i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale także usprawnienie procesów medycznych zachodzących w szpitalach dziecięcych. Misją jej działania jest nie tylko zmniejszenie niepokoju, lęku oraz poczucia zagubienia wśród pacjentów, ale także wsparcie personelu medycznego oraz lekarzy w ich codziennej pracy.
Projekty realizowane przez K.I.D.S. to m.in. technologie wspierające leczenie, takie jak VR pomagający dzieciom przetrwać trudne zabiegi chemioterapii czy inicjatywa poMOCnik wspierająca małych pacjentów oraz ich rodziców w sytuacji szpitalnej, to także programy edukacyjne dla dzieci zmagających się z cukrzycą. Tylko w 2024 roku kampanie K.I.D.S. i Publicis Warsaw zostały nagrodzone trzema nagrodami w konkursie Innovation (2 x złoto – Innowacje w biznesie, 1 x brąz – Innowacje w komunikacji).