Fundacja PZU uruchomiła kampanię edukacyjno-społeczną „Czysty przekaz”

Screenshot

W świecie, w którym fake newsy i deepfake’i coraz skuteczniej mieszają prawdę z fałszem, Fundacja PZU uruchamia kampanię edukacyjno-społeczną „Czysty przekaz”.

Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na zagrożenia związane z dezinformacją. Jak pokazują badania z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024”, aż 84% Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a jedynie połowa z nas czuje się bezpiecznie w sieci. Fundacja PZU postanowiła odpowiedzieć na te niepokojące dane projektem, który ma nie tylko przestrzegać, ale przede wszystkim edukować i dawać narzędzia do samodzielnej weryfikacji informacji.

W spocie telewizyjnym występują znane i cenione postacie – Magda GesslerSzymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski – które pokazują, jak autentyczność i prawda są istotne w ich codziennej pracy, a jak łatwo mogą zostać zniekształcone w przestrzeni cyfrowej. Spot podkreśla, że kluczem do ochrony przed manipulacją są: filtrowanie informacji, ostrożność w udostępnianiu treści oraz sprawdzanie źródeł.

Za kreatywną stronę kampanii odpowiada agencja Stor9 wraz ze studiem produkcyjnym 9 Production, które stworzyły koncept podkreślający wagę rzetelnej informacji. Spoty do telewizji i internetu wyreżyserowała Anna Bajorek, a autorem zdjęć do key visuala kampanii jest Filip Zwierzchowski.

– Kreatywność ma ogromną moc – zwłaszcza gdy może służyć sprawom ważnym społecznie. Cieszymy się, że Stor9 i 9Production razem z Fundacją PZU może być częścią projektu, który promuje odpowiedzialność i świadomość w świecie pełnym szumu informacyjnego – mówi Anna Zielińska, CEO Stor9.

Kampania jest realizowana pod patronatem Prezydencji Polski w Radzie UENarodowego Instytutu WolnościNASK, a także renomowanych ośrodków badawczych i organizacji społecznych, takich jak Fundacja Szkoła z Klasą, Demagog czy Fundacja Dbam o Mój Zasięg. 

„Czysty przekaz” – to ruch na rzecz świadomego i odpowiedzialnego korzystania z informacji. Dzięki zaangażowaniu tak wielu partnerów i wsparciu mediów – od TVN Warner Bros. Discovery, przez Wirtualną Polskę, po AGORĘ i Politykę – przekaz dociera szeroko i z mocnym społecznym echem.

Więcej informacji znajduje się na stronie kampanii: www.czystyprzekaz.pl