Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wystartowała z kampanią „Twój SMS ma SIŁĘ”

Agencje dentsu Polska połączyły siły, aby opracować strategię kreatywną i mediową kampanii „Twój SMS ma SIŁĘ” dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat przemocy wobec dzieci oraz zachęcenie społeczeństwa do zaangażowania we wsparcie działań Fundacji. Wysyłając SMS o treści „SIŁA” na numer 4320, można uzyskać szczegółową informację, jak realnie pomóc dzieciom, które doświadczyły przemocy i potrzebują profesjonalnego wsparcia.

Przemoc wobec dzieci to problem, który wymaga natychmiastowej reakcji. Co trzecie dziecko w Polsce doświadcza przemocy ze strony bliskich dorosłych. Dzięki tej kampanii możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pokazać, że każdy może pomóc. Wysłanie SMS-a to pierwszy krok – daje wiedzę, jak realnie zaangażować się w pomoc dzieciom doświadczającym przemocy – mówi Renata Szredzińska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Kampania będzie prowadzona od 3 kwietnia do 31 października 2025 roku i obejmie emisję spotów telewizyjnych (TVN i Polsat), działania digitalowe, kampanię kinową oraz ekspozycję w mediach DOOH w ramach działań pro bono. Spoty ukazują historie dzieci doświadczających przemocy, podkreślając, jak wysłanie jednego SMS-a może wpłynąć na ich bezpieczeństwo i odmienić ich życie.

Kluczowym symbolem kampanii jest SMS jako znak aktywności i zaangażowania. Towarzyszy mu metafora „trzeciej ręki” – symbol wsparcia, który pokazuje, że nawet najmniejszy gest może zatrzymać przemoc i dać dziecku szansę na lepszą przyszłość.

Naszym celem było stworzenie przekazu, który nie tylko porusza i skłania do działania, ale jest też przepisem na to – jak mogę pomóc. Symbol trzeciej ręki w metaforyczny sposób podkreśla, że wysłany przez nas SMS, może przełożyć się na realne wsparciem dziecka w potrzebie – mówi Łukasz Kotliński, creative director, Dentsu Creative.

Ambasadorką kampanii jest Marta Żmuda Trzebiatowska. W realizację kampanii zaangażowane są spółki dentsu Polska: Dentsu Creative (kreacja), Propeller Film (produkcja i postprodukcja) oraz Carat (zakup mediów). Za reżyserię spotu odpowiada Paweł Borowski, a autorem zdjęć jest Malte Rosenfeld.  Po stronie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę za koordynację projektu, kreację kampanii oraz komunikację odpowiadali: Wiktoria Kinik, Maciej Piekarz i Izabela Małyska.

To kolejna inicjatywa dentsu Polska na rzecz Fundacji. W marcu Dentsu X wsparło organizację gali wręczenia nagród im. Aliny Margolis-Edelman w Muzeum Polin, zapewniając obsługę techniczną i organizacyjną.