Fundacja Avalon, Papaya Films i Agencja Nie Do Ogarnięcia z nową kampanią społeczną z udziałem Moniki Brodki

fot. mat. prasowe

„Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy” to hasło najnowszej kampanii Fundacji Avalon. Jej główną osią są historie dziewięciu osób z różnymi doświadczeniami życia z niepełnosprawnością. Ogólnopolska kampania to manifest różnorodności i autentyczności, w którym bohaterki i bohaterowie mówią własnym głosem. Pokazują swoje historie, emocje, osobowość, codzienność i intymność. Spot powstał we współpracy z Papaya Films.

Centralnym elementem kampanii jest wideo do nowej aranżacji utworu ,,Krzyżówka dnia” z płyty Granda, którą wykonuje Monika Brodka. Artystka pojawia się również w spocie, towarzysząc jego bohaterom. Utwór oddaje główną myśl kampanii – frustrację płynącą z niezrozumienia, potrzebę bycia zauważonym i traktowanym na równi z innymi. Fundacja Avalon zachęca do porzucenia utartych schematów, by w pierwszej kolejności dostrzegać człowieka, a nie jego niepełnosprawność.

Reżyserem spotu jest Mateusz Miszczyński (Papaya Roster), a operatorem Mikołaj Syguda. Zdjęcia do kampanii wykonał Grzegorz Alexander Łach. Za koncepcję odpowiada Fundacja Avalon i Agencja Nie Do Ogarnięcia. 

Więcej o kampanii społecznej można przeczytać na stronie: www.fundacjaavalon.pl/jacy-jestesmy

Kampania społeczna „Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy” potrwa od 25 września do końca grudnia 2025. Kampania współfinansowana jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).