W ramach rozwoju autorskiej aplikacji dla agentów (FreeUP) uruchomiono zintegrowanego asystenta AI, a w komunikacji zewnętrznej wdrożono generowane przez AI audio podsumowania cotygodniowego przeglądu prasy. Oba projekty łączy wspólny cel: wykorzystanie technologii w praktyce, aby ułatwić pracę i dostęp do wiedzy, zarówno wewnątrz organizacji, jak i w kontakcie z odbiorcami i klientami marki.
Nowy moduł asystenta AI w aplikacji FreeUP to inteligentne narzędzie wsparcia dla agentów Freedom, dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki integracji z bazą wiedzy i zastosowaniu technologii RAG (Retrieval-Augmented Generation), asystent udziela odpowiedzi na zadane pytania bazując wyłącznie na zweryfikowanych danych firmowych.
– Zależało nam na tym, aby stworzyć narzędzie, które będzie nie tylko odpowiadać na pytania, tylko będzie realnie pomagać w pracy. Nasz asystent AI pełni rolę cyfrowego partnera, który rozumie kontekst i działa w oparciu o wiedzę dostępną w naszej organizacji – podkreśla Łukasz Kruszewski, dyrektor zarządzający Freedom.
Jak działa zintegrowany Asystent AI i jakie oferuje funkcje
System przeszukuje dostępne zasoby, m.in. procedury, regulacje i materiały szkoleniowe, żeby dostarczyć agentom precyzyjne odpowiedzi bez przerywania bieżącej pracy. Pozwala to oszczędzać czas i ograniczać błędy, a nowym pracownikom szybciej wdrażać się w struktury organizacji.
– Wdrożenie asystenta AI stanowiło dla nas wyzwanie technologiczne i organizacyjne. Jednym z ważnych elementów dla powodzenia projektu okazała się uporządkowana baza wiedzy, regularnie aktualizowana przez zespół. Dzięki temu asystent nie tylko odpowiada na pytania, ale także na bieżąco uczy się z danych, które wprowadzamy – wyjaśnia Jarosław Niechwiadowicz, digital marketing manager Freedom.
Asystent AI oferuje też funkcje zachowania ciągłości konwersacji oraz automatycznego archiwizowania rozmów, co pozwala łatwo wrócić do wcześniejszych zapytań. Rozwiązanie działa w bezpiecznym środowisku zgodnym z RODO, dostępnym wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.
Wiadomości rynkowe w zwięzłym podsumowaniu AI
Kolejnym praktycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji w sieci biur nieruchomości Freedom jest wykorzystanie audio podsumowań cotygodniowego formatu marki: przeglądu wiadomości branżowych. Krótkie formy głosowe generowane przez AI i publikowane na YouTube oraz Spotify stanowią odpowiedź na mobilność odbiorców.
Przegląd prasy w tradycyjnej, graficzno-tekstowej formie w dalszym ciągu jest publikowany na oficjalnych kanałach marki. Dodatkowa forma głosowa umożliwia zapoznanie się z najważniejszymi wydarzeniami i newsami danego tygodnia w dowolnym momencie – np. w trasie czy podczas spaceru. Zastosowanie multimodalnych modeli zapewnia naturalnie brzmiące treści, z odpowiednim tempem, intonacją i emocjonalnością.
– Nowoczesny odbiorca nie zawsze ma czas na czytanie, ale chce być na bieżąco. Przegląd wiadomości z rynku w formie audio jest zwięzły, dynamiczny i zapewnia dostęp do informacji w dowolnym momencie – dodaje Jarosław Niechwiadowicz.
AI jako partner rozwoju w branży nieruchomości
Wdrożone we Freedom rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji nie zastępują ludzi, tylko wspierają ich kompetencje. Dzięki temu agenci mogą skupić się na budowaniu relacji z klientami, a zespół marketingu – na jeszcze lepszym dopasowaniu treści i narzędzi do potrzeb użytkowników.
– AI staje się naturalną częścią naszego ekosystemu. Ułatwia codzienną pracę, ale przede wszystkim inspiruje nas do szukania nowych sposobów dotarcia do klientów. Wierzymy, że przyszłość należy do tych organizacji, które potrafią połączyć możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja z ludzkim doświadczeniem – podsumowuje Łukasz Kruszewski.



