Człowiek i technologia to duet, którego nie da się zatrzymać. Różnorodność i rewolucja technologiczna napędzają kolejne innowacje, a na kluczową wartość branży komunikacji marketingowej wyrasta odpowiedzialność. Poszukiwanie harmonii i wzrostu w tak dynamicznym otoczeniu to wielkie wyzwanie. Zintegrowana przyszłość reklamy digital to temat tegorocznej konferencji Forum IAB 2025, podczas której 100 prelegentów i ponad 1 000 uczestników przez dwa dni będzie wspólnie identyfikować problemy, szukać rozwiązań i kierunków dla sektora komunikacji oraz promować postawy, które definiują przyszłość branży. Organizatorzy właśnie ogłosili agendę tego najważniejszego wydarzenia w polskim kalendarzu marketingu, reklamy i mediów cyfrowych. Wśród keynote speakerów znaleźli się m.in. Andrzej Dragan i Maja Włoszczowska. Forum IAB 2025 już 4-5 czerwca w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.
Nowe definicje wzrostu, dobrostan, etyka i odpowiedzialność, człowiek i AI – to tylko część z siedmiu bloków tematycznych, wokół których skupią się wystąpienia 100 ekspertów marketingu, biznesu i nauki. Dziś, gdy zastanawiamy się nad zagadnieniami stosunku człowieka i technologii w branży i w życiu codziennym, przyszłość branży komunikacji jawi się jako fascynujące, ale i pełne wyzwań pole rozwoju. Uczymy się na nowo łączyć efektywność z kreatywnością, a koszty z jakością. Rozmowom o innowacjach coraz częściej towarzyszą rozważania nad inkluzywnością, transparentnością i odpowiedzialnością. Zmiany w świecie offline znajdują coraz silniejsze odbicie w rzeczywistości cyfrowej, stymulując branżę do odkrywania nowych pól swojej działalności.
– Identyfikacja napięć, problemów, wymagających obszarów zdaje się dziś kluczowa dla wyznaczenia właściwych kierunków rozwoju digitalu. Jesteśmy przekonani, że branża potrzebuje obecnie pochylić się wspólnie nad zagadnieniami sztucznej inteligencji, która potrafi zarówno pomagać, jak i przeszkadzać, ale także nad ważnymi dziś kwestiami personalizacji łączonej z ochroną prywatności. W centrum naszych zainteresowań coraz wyraźniej pojawia się też integracja zrównoważonych praktyk i odpowiedzialności społecznej w strategiach marketingowych. Na Forum IAB 2025 w gronie praktyków i osób dysponujących unikalną wiedzą będziemy rozmawiać o tym, jak najskuteczniej wykorzystać niezwykłe zdobycze technologii i rozwoju komunikacji, by osiągać sukces w branży, która staje się coraz bardziej wymagająca, jednocześnie oferując coraz większe możliwości – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Czy maszyny mogą myśleć? Tematy, którymi żyje digital
Jednym z najważniejszych obszarów Forum IAB będzie ten, który zrewolucjonizował myślenie o digitalu w ostatnich miesiącach – sztuczna inteligencja, a konkretnie: budzący wiele emocji i pytań proces uczenia modeli językowych.
Konferencję otworzy sesja plenarna, a w niej wystąpienie „Czy maszyny mogą myśleć?” prof. Andrzeja Dragana. Fizyk teoretyk i popularyzator nauki opowie o najnowszych technikach uczenia rozumowania modeli językowych. Uczestnicy konferencji posłuchają m.in. o tym, że uczenie przez wzmocnienie pozwala pokonywać kolejne testy rozumowania, uważane dotąd za niemożliwe do sforsowania przez AI.
Sztuczna inteligencja pojawi się także w kontekście trudnych decyzji zakupowych w świecie mało wiarygodnych treści – „Konsumenta w obliczu AI” weźmie pod lupę prof. Dominka Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
O niebezpieczeństwach cyfrowej łatwowierności opowie Marta Głowacka, Digital Strategist z Mullenlowe Warsaw w wystąpieniu „Kiedy chałka staje się koniem”. Tytuł zainspirował humorystyczny viralowy „chałkoń”, stawiający branżę przed poważnym pytaniem o zaufanie do treści cyfrowych, szczególnie wśród osób starszych.
Forum IAB to wydarzenie kreowane przez samą branżę, dlatego w agendzie jak zawsze uwzględniono wiele zagadnień na temat pracy w reklamie. O przyszłości relacji między marketerami a agencjami w kontekście integracji, transparentności i technologii opowiedzą wieloletni praktycy i liderzy dużych firm rynku reklamowego, a obecnie całkowicie niezależni – Tadeusz Żórawski i Adrian Kawecki. Z kolei Wincenty Kokot, Business Development Director w agencji GoldenSubmarine, przedstawi własną refleksję na temat jasnych stron pracy w marketingu i wbrew powszechnemu przekonaniu skupi się nie tylko na problemach trawiących branżę, ale przede wszystkim na wartościach, które daje praca w takim miejscu.
Jeden z najgorętszych tematów związanych z technologią i prywatnością użytkowników w dobie ochrony danych, weźmie na tapet Bartosz Malinowski, Regional President z Adform w prezentacji „Prywatność czy prywata, czyli na czym naprawdę zależy Big Techom?”. Ekspert opowie o tym, jakie zmiany w regulacjach i technologii faktycznie poprawiają ochronę prywatności, a które mogą prowadzić do dalszej centralizacji rynku i ograniczenia konkurencyjności. To wszystko w oparciu o fakty i aktualne trendy kształtujące przyszłość reklamy cyfrowej.
Nie mniej istotną kwestią we współczesnym świecie cyfrowym jest bezpieczeństwo najmłodszych internautów, dlatego w agendzie Forum IAB nie mogło zabraknąć wystąpień na ten temat. Aleksandra Załęska z Gemius oraz Konrad Ciesiołkiewicz z Państwowej Komisji ds. Przeciwdziałania Pedofilii dogłębnie przyjrzą się specyfice korzystania przez dzieci “z dobrodziejstw” internetu, przedstawią główne zagrożenia oraz wyzwania dla rynku digital. Przypomną również o poczuciu odpowiedzialności, by zachęcić do działań na rzecz ochrony nieletnich w sieci.
Eksperci i praktycy marketingu porozmawiają też o zagadnieniach zyskujących coraz szerszą publiczność i świadomość społeczną, wykorzystując je w kontekście branżowym. Inkluzywność w cyfryzacji na przykładzie aplikacji mObywatel, neuroróżnorodność jako atut – dlaczego marketing przyciąga osoby z ADHD, jak marketerzy mogą wykorzystać trend „single economy”, a także nowe modele leaderschipu, których oczekuje generacja Z – to tematy przyszłości, którą kształtować będą nie tylko młode pokolenia, ale też obecni liderzy branży.
Zarejestruj się na Forum IAB 2025
Rejestracja na konferencję jest już otwarta. Wydarzenie jest akredytowane przez DIMAQ. Udział w konferencji to 40 punktów recertyfikacyjnych dla posiadaczy certyfikatu DIMAQ i dodatkowe 10 punktów za udział w warsztacie tylko dla profesjonalistów DIMAQ.
– Forum IAB od lat jest jednym z najważniejszych źródeł inspiracji, wiedzy i doświadczeń, którymi dzielą się czołowi przedstawiciele branży digital marketingu. Nie inaczej będzie w tym roku, bo stoimy obecnie przed naprawdę dużymi i szalenie ciekawymi wyzwaniami. Udział w Forum IAB to nie tylko możliwość wysłuchania ponad osiemdziesięciu wystąpień największych graczy rynku, ale i networking, tak ważny w branży opartej na sprawnie działającym, transparentnym, odpowiedzialnym ekosystemie, wciąż się uczącym i wciąż idącym po więcej – mówi Szymon Kukanow, managing partner & chief strategy officer, PHD Media Direction, przewodniczący Rady Programowej Forum IAB 2025.
Rejestracja na konferencję to także dostęp do aplikacji i materiałów pokonferencyjnych oraz poczęstunek, codzienny lunch i wstęp na afterparty wydarzenia.
Forum IAB 2025 odbędzie się 4 i 5 czerwca w warszawskim Multikinie Złote Tarasy. Agenda i bilety dostępne na forumiab.pl/.
Sponsorami Głównymi tegorocznej edycji Forum IAB są: TVN Media, BLIX, Media & Leads, FormUp, Adlook, Google, Orange, GroupM, TikTok
Sponsorami Wspierającymi zostali: Hybrid.ai, Taboola, One Audio, Proxi.cloud, DoubleVerify, AdQuery, Onet, RTB House, Gazeta.pl, Teads
Patroni Medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, Wirtualne Media, Media Marketing Polska, Wprost, Nowy Marketing, Marketerplus, Marketing przy kawie, PRoto Online Marketing Magazyn
Współpraca: QUALID, GoldenSubmarine