Flying Bisons, polska firma doradcza, działająca międzynarodowo w obszarze digital, zrealizowała projekt rebrandingu dla marki XTB, globalnego fintechu oferujacego platformę inwestycyjną online i aplikację mobilną. Rebranding podkreśla nową strategię rozwoju XTB, której celem jest stworzenie superaplikacji do zarządzania finansami.
Rebranding XTB obejmował szeroki zakres działań, których celem było odświeżenie wizerunku firmy i zakomunikowanie nowego pozycjonowania marki jako nowoczesnego hubu inwestycyjnego. Zespół Flying Bisons stworzył między innymi nowy język ilustracji, zaprojektował unikalne ikony 3D wspierające komunikację oraz przeprojektował layouty marketingowe zarówno w kampaniach ATL, jak i digital.
Ważnym elementem rebrandingu było także opracowanie dedykowanej typografii marki, stworzonej we współpracy z Capitalics.wtf. Wszystkie te elementy zostały zebrane w interaktywnym brandbooku, który ułatwi wdrożenie spójnej identyfikacji wizualnej na wszystkich rynkach, na których działa XTB.
– Nasza marka przechodzi istotną transformację, napędzaną głównie przez rozszerzenie oferty XTB. Zrozumieliśmy, że kompleksowe działania komunikacyjne wymagają jednolitej identyfikacji wizualnej. Celem było stworzenie tożsamości marki, która w pełni ukazuje możliwości aplikacji XTB i zachowuje spójność. Wsparcie naszego partnera, Flying Bisons, było kluczowe w realizacji tego procesu. Dostarczone przez nich rozwiązanie wynosi naszą markę na nowy poziom, zapewniając nowoczesną identyfikację wizualną, idealnie dopasowaną do naszych potrzeb – mówi Szymon Szymański, chief growth officer XTB.
Nowa identyfikacja wizualna XTB to wyraz dążenia spółki do dalszego rozwoju i umacniania swojej pozycji na globalnym rynku finansowym. Wspiera ona budowanie wizerunku XTB jako nowoczesnego fintechu, oferującego szeroki wachlarz produktów, w odpowiedzi na potrzeby współczesnych inwestorów.
– Każdą współpracę rozpoczynamy od głębokiej analizy potrzeb biznesowych klienta. Dzięki partnerskiej relacji i wzajemnemu zaufaniu, stworzyliśmy nowoczesny język graficzny oparty na atrakcyjnej idei kreatywnej. Cieszymy się, że realizując ten projekt, zespół Flying Bisons stał się częścią rewolucji finansowej mającej na celu zwiększenie niezależności finansowej klientów XTB – mówi Bartosz Włodarczyk, design manager i szef zespołu odpowiedzialnego za rebranding XTB, Flying Bisons.
– W Flying Bisons głęboko wierzymy, że tworzenie najlepszych cyfrowych doświadczeń klientów wymaga synergii kompetencji różnych specjalistów – mówi Kamil Tatol, CEO Flying Bisons. – Dzięki strategicznemu rozwojowi naszych działów contentu i brandingu, jesteśmy w stanie oferować pełen zakres usług, które nie tylko spełniają, ale i przekraczają oczekiwania naszych klientów. Rebranding XTB to doskonały przykład na to, jak nasze holistyczne podejście pozwala tworzyć produkty na światowym poziomie – dodaje Kamil Tatol.
Nowy język wizualny XTB będzie wdrażany stopniowo, a jego pierwsze efekty można zobaczyć w kampanii reklamowej z udziałem Zlatana Ibrahimovicia. Promując różnorodne produkty inwestycyjne dostępne na platformie online oraz w aplikacji mobilnej XTB, kampania wprowadza nowe pozycjonowanie „Tu pracują Twoje pieniądze” (ang. „Where your money works”), które podkreśla, że XTB to superaplikacja do zarządzania finansami – zarówno w sposób aktywny, jak i pasywny.