ERBACHER the food family, właściciel marki Josera, w ramach kampanii „Untwist Your Skills” podjął się odczarowania stereotypów o młodych. Rekrutacja do programu stażowego firmy właśnie się zakończyła, a wnioski? Młodzi chcą się rozwijać, wiedzą, dokąd zmierzają i jest ich wielu!
Generacja Z często słyszy, że jest niecierpliwa, nie potrafi na dłużej związać się z jednym miejscem i zbyt mocno zanurza się w świecie online. Te łatwo przypisywane stereotypy potrafią przytłaczać i demotywować, w dodatku tworzą zbędne bariery międzypokoleniowe. Ale tam, gdzie wielu dostrzega wady, ERBACHER the food family widzi potencjał. W kampanii „Untwist Your Skills”, firma postanowiła spojrzeć na aplikującą do programu stażowego generację Z inaczej: na ich zdolność szybkiego reagowania, pewność siebie i naturalną biegłość w poruszaniu się po świecie cyfrowym. Zamiast trzymać się schematów, producent żywności dla zwierząt domowych i gospodarskich otworzył drzwi tym, którzy myślą odważnie i działają świadomie. Chętnych nie brakowało – blisko 2 500 młodych osób nadesłało swoje CV i tym samym wyraziło gotowość, by zrobić pierwszy krok w stronę swojej kariery i rozwijać się w działach digitalizacji, brand management, people & culture oraz IT.
W środę, 23 kwietnia br., w hotelu Mercure, w Poznaniu odbyło się specjalne Assessment Center w ramach rekrutacji do programu stażowego. W wydarzeniu wzięło udział 25 kandydatów, wybranych przez rekruterki firmy, oraz członkowie zespołów, do których wkrótce dołączą przyszli stażyści. Celem spotkania było nie tylko lepsze poznanie uczestników, ale także wprowadzenie ich w ducha firmy – zaprezentowanie marek, wartości oraz stworzenie przestrzeni do zdobywania nowych doświadczeń i budowania wartościowych relacji z innymi osobami biorącymi udział w wydarzeniu.
– Zainteresowanie programem przerosło nasze oczekiwania, a zespół rekrutacyjny miał nie lada wyzwanie, by wyłonić spośród tylu utalentowanych osób te, które zaprosiliśmy na finałowe wydarzenie rekrutacyjne – mówi Anna Wieczorek, członkini zarządu ERBACHER the food family, odpowiedzialna za obszar People & Culture. – Tak ogromne zaangażowanie i pasja młodych ludzi pokazują, że takie programy mają realną wartość – dają szansę na zdobycie pierwszych doświadczeń, odnalezienie swojego miejsca na rynku pracy i rozwój w zgodzie z własnymi wartościami – dodaje Anna Wieczorek.
– Od początku wiedzieliśmy, że podejmujemy temat o ogromnym znaczeniu – uzupełnia Ewelina Majorek, zarządzająca obszarem pozyskiwania talentów oraz employer branding w ERBACHER the food family. Wejście pokolenia Z na rynek pracy to nie tylko zmiana pokoleniowa, ale i kulturowa. Kampanię zaprojektowano w odpowiedzi na liczne stereotypy, z jakimi mierzy się to pokolenie. Odważne i inkluzywne podejście ERBACHER the food family spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem.
– Przekroczyliśmy barierę 2000 zgłoszeń, ale to przede wszystkim jakość otrzymanych CV pokazuje, że mamy do czynienia z pokoleniem ambitnym, świadomym i doskonale przygotowanym. Dzień rekrutacyjny tylko to potwierdził – uczestnicy zaprezentowali się jako osoby z ogromnym potencjałem, gotowe na pierwsze wyzwania zawodowe, a jednocześnie wnoszące świeże spojrzenie i nową energię. To nie jest tylko inwestycja w stażystów – to inwestycja w przyszłych ekspertów i liderów – dodaje Ewelina Majorek.
W kolejnych tygodniach wyłonieni kandydaci zaczną przygotowywać się do rozpoczęcia wakacyjnego stażu – jego początek już w lipcu. W trakcie programu każdy z uczestników będzie miał wsparcie mentora oraz wykona swój własny projekt związany z jego merytorycznym obszarem pracy.