Factory stawia na AI w nowej kampanii reklamowej

Factory, największa sieć centrów outletowych w Polsce, po raz kolejny sięga po sztuczną inteligencję w swojej kampanii reklamowej. Przy produkcji najnowszego spotu marka ponownie współpracowała z domem produkcyjnym SUPERMASSIVE.

W grudniu Factory zaprezentowało drugi spot w ramach tegorocznej kampanii promującej zakupy w okresie przedświątecznym. Podobnie jak pierwsza produkcja, przygotowana na Black Friday, także ten materiał wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji, podkreślając innowacyjne podejście marki do komunikacji. Spot jest emitowany w mediach tradycyjnych i cyfrowych. – Wykorzystanie AI pozwala nam nie tylko eksperymentować z formą, ale również efektywnie dostosowywać komunikację do zmieniających się potrzeb rynku. To kolejny krok w budowaniu innowacyjnego podejścia do promocji naszej marki – komentuje Natalia Wiśniewska, marketing manager NEINVER, operatora sieci centrów outlet w Polsce.

Za produkcję serii spotów dla operatora pięciu centrów outlet w Polsce odpowiada dom produkcyjny SUPERMASSIVE, specjalizujący się w wykorzystywaniu AI w projektach komercyjnych. Narzędzia generatywne są coraz częściej stosowane w tego typu projektach, otwierając nowe możliwości w tworzeniu kampanii reklamowych. – AI pozwala nam tworzyć nowoczesne kampanie szybciej, zachowując jednocześnie najwyższe standardy wizualne. W przypadku tego projektu dla Factory kluczowe było połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych z uroczą, świąteczną estetyką, ale możliwości dopasowania look&feel’u do okazji czy marki są właściwie nieskończone – podkreśla Michał Kisielewski, chief creative officer, SUPERMASSIVE.

AI w reklamie: trend, który przyspiesza

W tym roku spoty reklamowe realizowane przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji zyskują na popularności. Zdaniem Michała Kisielewskiego dzieje się tak, ponieważ technologia umożliwia tworzenie kampanii, które są nie tylko efektywne, ale również elastyczne i dostosowane do dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku. Dodatkowo proces produkcji jest znacznie szybszy – w przypadku tego projektu dla Factory, od briefu do wypuszczenia reklamy minęły zaledwie 2 tygodnie, podczas gdy przy tradycyjnych metodach produkcja tego samego spotu mogłaby potrwać nawet 2 miesiące. – Głównym celem jest szybsze i bardziej efektywne kosztowo docieranie do odbiorców, oraz połączenie tradycyjnego myślenia o komunikacji reklamowej z nowoczesnym podejściem do produkcji, wynikającym z użycia narzędzi generatywnych – podkreśla Kisielewski.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kampaniach Factory wpisuje się w globalne trendy oraz rosnące oczekiwania rynku. Spot emitowany jest w telewizji, na YouTube, w serwisach PPV oraz w mediach społecznościowych.