Ewa Walas objęła stanowisko wicenaczelnej Gazeta.pl. Od 1 maja odpowiada za rozwój redakcyjnych projektów strategicznych. Dołączyła tym samym do grona zastępczyń redaktora naczelnego Gazeta.pl – obok Sylwii Olczak, która nadzoruje obszar wielokanałowości.
Ewa Walas w Gazeta.pl odpowiadała dotychczas m.in. za akcje społeczne doceniane zarówno przez czytelniczki i czytelników, jak i branżę:
„Ryzykanci” (akcja dotycząca zdrowia psychicznego mężczyzn), Różowy Październik (z udziałem Ewy Chodakowskiej), kampanię „Kobiety nie przesadzają” z okazji Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet czy współpracę Gazeta.pl z Michałem Marszałem, który na jeden dzień został redaktorem naczelnym portalu.
W nowej roli Ewa Walas będzie odpowiedzialna za rozwój projektów strategicznych, które wzmocnią relację portalu z jego odbiorcami i przyspieszą wprowadzanie redakcyjnych oraz wydawniczych innowacji.
– Wyzwania stojące przed mediami sprowadzają się do pytań o ich kluczowych interesariuszy: gdzie są nasi odbiorcy i czego od nas oczekują oraz jak odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych i budować trwałe źródła przychodów. Zmieniają się tylko narzędzia, które nas do obu tych powiązanych celów mogą doprowadzić. Wzmocnienie roli Ewy Walas w Gazeta.pl z jej kwalifikacjami i pomysłami pokazuje, że nie zamierzamy czekać z założonymi rękami – komentuje zmianę Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Ewa Walas jest związana z Gazeta.pl od 2021 r. Początkowo pracowała jako dziennikarka i wydawczyni serwisów lifestyle’owych, a następnie – jako redaktorka naczelna działu Lifestyle. Od 2023 r. kierowała działem rozwoju marki, odpowiadając za projekty specjalne, wizerunkowe i redakcyjne. We wrześniu 2024 r. awansowała na stanowisko kierowniczki projektów redakcyjnych. Ewa Walas pracuje w branży mediowej od ponad dekady – wcześniej m.in. w Wirtualnej Polsce i „Dzienniku Bałtyckim”.
Objęcie przez Ewę Walas nowej funkcji zbiegło się w czasie z premierą nowej Gazeta.pl. Nowa strategia portalu to odpowiedź na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji – stawia na rzetelność, wrażliwość i lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz partnerów biznesowych. Gazeta.pl w nowej odsłonie to przestrzeń dla osób otwartych i ciekawych świata, a redakcja stawia na kreatywne i angażujące formaty – od wideocastów i podcastów, po explainery czy interaktywne sondy.