Endress+Hauser znalazł się w gronie 10% firm z Europy Wschodniej najlepiej ocenianych przez swoich klientów. Przeprowadzone przez pracownię Kantar badania pokazały, że aż 93% z nich uważa firmę za godnego zaufania partnera biznesowego w perspektywie długoletniej współpracy.
Do udziału w wiosennym badaniu ankietowym zaproszonych zostało kilkadziesiąt tysięcy polskich klientów lokalnego oddziału Endress+Hauser. Ich odpowiedzi posłużyły do przygotowania podsumowania, w którym znalazły się wyniki przedstawione m.in. za pomocą stosowanego przez Kantar indeksu TRI*M. Jest to wyrażona liczbą miara zadowolenia i przywiązania klienta, która w przypadku Endress+Hauser Polska wyniosła 86 na skali od -50 do 150. Z kolei wskaźnik NPS, za pomocą którego bada się poziom lojalności klientów, osiągnął poziom 60 punktów na skali od -100 do 100, a 67% respondentów to tak zwani „promotorzy marki”, polecający jej produkty i usługi innym.
Wśród aspektów, które mają największy wpływ na tak dobrą ocenę Endress+Hauser u klientów, znalazły się jakość produktów, doświadczenie w branżach przemysłu, partnerska postawa wobec klientów oraz szerokie portfolio produktów. Respondenci wskazywali również na element Customer Centric, oznaczający podejście do obsługi klienta silnie zorientowane na zrozumienie jego sytuacji, percepcji i oczekiwań. Łącznie 82% klientów pozytywnie oceniło usługi serwisowe i wsparcie posprzedażowe w wykonaniu Endress+Hauser. Ogromnym sukcesem jest również uzyskanie dużego kroku do przodu w rozpoznawalności firmy jako innowatora rynkowego i firmy inżynierskiej, realizującej projekty automatyki procesów pod klucz. Dla ponad 90% ankietowanych klientów Endress+Hauser to więcej niż tylko dostawca najnowszych technologii kontrolno-pomiarowych dla przemysłu.
– Jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym klientom za udział w badaniu i podzielenie się swoimi opiniami o nas. Publikacja opracowanych przez Kantar wyników to dla nas niezwykle istotny punkt kontrolny. Na podstawie najbardziej wartościowych danych weryfikujemy fakt, że praca zespołu Endress+Hauser przynosi polskim klientom unikatową wartość dodaną. To jest bowiem naszym wiodącym celem wszystkich aktywności – podkreśla Mariusz Szwagrzyk, dyrektor marketingu w Endress+Hauser Polska. – Znajdujemy się w dobrym miejscu, jednak zdajemy sobie sprawę, że przed nami dalsza droga. Stopniowo rozwijamy nasz zespół w Polsce, stale poszerzamy portfolio dla przemysłu i reagujemy na zachodzące na polskim rynku zmiany. Jestem przekonany, że pozostając wiernymi naszej filozofii i podejściu customer centric, zasłużymy na uznanie klientów również w kolejnych, corocznych badaniach satysfakcji – podsumowuje.