Endocare startuje z kampanią edukacyjno-promocyjną „Co mi powiesz, brzuchu?”

Centrum Medyczne Endocare z Wrocławia rusza z nową kampanią edukacyjno-promocyjną, która w nowoczesny i wielokanałowy sposób podejmuje temat zdrowia układu pokarmowego. Inicjatywa „Co mi powiesz, brzuchu?” łączy działania outdoorowe, influencer marketing, audycje radiowe oraz program bezpłatnych badań – wszystko po to, by zachęcić mieszkańców Dolnego Śląska do świadomej profilaktyki i troski o zdrowie układu pokarmowego.

Hasło kampanii – „Co mi powiesz, brzuchu?” – jest zaproszeniem do refleksji nad sygnałami, jakie wysyła nasz organizm. Zmęczenie, senność po posiłku, problemy skórne czy kłopoty ze snem to objawy, które na co dzień bywają ignorowane, a mogą wskazywać na poważniejsze schorzenia. Hasło nasuwa pytanie: czy mój brzuch „odpowie”, że wszystko jest w porządku?

Wielokanałowa aktywacja

Kampania została zaprojektowana w formule 360°, obejmując szerokie spektrum formatów i punktów styku z odbiorcami. Wrocławianie zobaczą na ulicach specjalny tramwaj promujący bezpłatne badania oraz liczne materiały outdoorowe i indoorowe. W naszych mediach społecznościowych pojawią się treści edukacyjne, a także filmy stworzone we współpracy z lokalnymi influencerami. Dopełnieniem działań będą audycje radiowe z udziałem ekspertów Endocare – podkreśla Katarzyna Tejza, prezes zarządu Endocare, z Centrum Medycznego Endocare.

Problem społeczny w liczbach

Według danych Europejskiego Towarzystwa Badań nad Wątrobą (EASL) i Światowej Organizacji Zdrowia, co czwarty dorosły na świecie ma stłuszczenie wątroby związane z zaburzeniami metabolicznymi (MAFLD). W Polsce problem ten dotyczy nawet 6 milionów osób – zarówno tych z nadwagą, jak i szczupłych czy aktywnych fizycznie. To choroba cywilizacyjna, która rozwija się bezobjawowo, a konsekwencjami mogą być marskość, cukrzyca, udar czy zawał.

– Ostatnie lata przyniosły wzrost liczby przypadków zespołu metabolicznego i jego powikłań. Szacuje się, że nawet 25-30% Europejczyków zmaga się z MAFLD, czyli niealkoholową stłuszczeniową chorobą wątroby, która jest efektem kłopotów z metabolizmem. To samo dotyczy nerek czy trzustki. Te narządy potrafią chorować, nie dając objawów i pozostawać nierozpoznane, bo mało kto pomyśli akurat o brzuchu w kontekście np. zmęczenia. Badania krwi i USG jamy brzusznej potrafią dać odpowiedź na mnóstwo pytań i wykluczyć wiele schorzeń nie tylko wątroby, ale również trzustki czy nerek – mówi prof. dr hab. n. med. Jarosław Drobnik, dyrektor medyczny i kierownik merytoryczny projektu w Centrum Medycznym Endocare.

Społeczny wymiar kampanii

W ramach programu mieszkańcy Dolnego Śląska mogą skorzystać z darmowego pakietu badań o wartości ponad 400 zł. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska.  Program oraz kampania potrwają przez rok lub do momentu wyczerpania limitu 10 tysięcy miejsc.

– Równolegle do kampanii trwa program bezpłatnych badań, m.in. USG jamy brzusznej. To bezbolesne i komfortowe badanie, które w niespełna kilkanaście minut kompleksowo sprawdza stan narządów zwłaszcza: wątrobę, drogi żółciowe, pęcherzyk żółciowy, trzustkę, śledzionę, nerki czy pęcherz moczowy. Mamy nadzieję, że w ten sposób zachęcimy wrocławian do troski o zdrowie – komentuje Michał Sobański, radiolog z Centrum Medycznego Endocare. 

Uczestnicy programu oprócz badania otrzymają dostęp do materiałów edukacyjnych przygotowanych przez specjalistów. W razie zdiagnozowania schorzeń pacjenci będą mogli liczyć na specjalną ścieżkę pogłębionej opieki, terapię czy też dostęp do aplikacji opartej na sztucznej inteligencji.

Program jest skierowany do osób dorosłych. Aby wziąć w nim udział, wystarczy umówić wizytę na  bezpłatne USG i diagnostykę krwi w Endocare. Szczegóły na stronie www.comipowieszbrzuchu.pl.

Działania komunikacyjne kampanii wspiera agencja Publicon Services z Wrocławia.