Dostępność płatności Click to Pay dla polskich konsumentów dynamicznie rośnie. Najnowsze wdrożenie tej usługi obejmuje współpracę z Empikiem, czołowym marketplace’em na polskim rynku. Od teraz niezarejestrowani użytkownicy Empik.com, mogą wybrać opcję płatności za pomocą Click to Pay. Dzięki temu płacą szybko, prosto i bezpiecznie.
Wielu kupujących preferuje zakupy online w opcji „gość”, tak zwane „guest checkout”, bez logowania się. Właśnie z myślą o nich Empik, platforma z czołówki polskiego e-commerce, we współpracy z Mastercard, wdrożyła płatność za pomocą standardu Click to Pay dla niezarejestrowanych użytkowników. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów. Jak wynika z badań[1], konieczność podawania zbyt wielu danych jest głównym powodem porzucania koszyków (wskazało go 31% badanych z Polski, wobec 23% średniej europejskiej). Teraz, robiąc zakupy na Empik.com, konsumenci mogą za nie zapłacić jednym kliknięciem.
Click to Pay to bezpieczny, intuicyjny i wygodny sposób płacenia kartą w internecie. Usługa jest dostępna dla użytkowników obu głównych schematów płatniczych i stanowi element długoterminowej strategii wdrażania jej we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Umożliwia ona zapisanie wielu kart płatniczych w jednym profilu i działa na wszystkich urządzeniach, za pośrednictwem których kupujemy online. W Polsce aż 70% konsumentów, którzy choć raz skorzystali z tej opcji płatności, sięga po nią ponownie. Tylko między czwartym kwartałem 2024 a pierwszym 2025 liczba transakcji Click to Pay w Polsce wzrosła o 67%. To pokazuje, że dynamika adopcji tej usługi rośnie bardzo szybko w krótkim czasie.
Od teraz z tej metody płatności mogą korzystać także klienci Empiku, którzy robią zakupy online bez logowania. Wystarczy, że przy pierwszej płatności kartą zapiszą ją do Click to Pay oraz dodadzą urządzenie do zaufanych, a kolejne transakcje będą wymagały już tylko jednego kliknięcia, ponieważ klient zostanie rozpoznany automatycznie. Co więcej, raz dodana karta jest dostępna we wszystkich sklepach e-commerce, gdzie oferowana jest opcja płatności Click to Pay, zapewniając wygodne, proste i bezpieczne zakupy.
– Click to Pay to rozwiązanie, które nie tylko oferuje szybkość i wygodę płatności w e-commerce, ale również najwyższy poziom bezpieczeństwa, dzięki technologii tokenizacji. Polscy konsumenci bardzo szybko przekonali się do tej usługi i chętnie z niej korzystają, a dynamiczny wzrost liczby transakcji Click to Pay w ostatnich miesiącach wyraźnie to potwierdza. Wspólnie z partnerami konsekwentnie rozwijamy to rozwiązanie, aby było dostępne dla jak największej liczby konsumentów i sprzedawców, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku na proste i bezpieczne płatności cyfrowe – mówi Daria Auguścik, VP, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
– Decyzja o wdrożeniu Click to Pay była naturalnym krokiem w naszym rozwoju. Klienci oczekują dziś płatności, które są szybkie, wygodne i przede wszystkim bezpieczne – a to rozwiązanie spełnia wszystkie te kryteria. Dzięki Click To Pay poszerzamy wachlarz dostępnych u nas płatności o rozwiązanie, które coraz częściej staje się preferowanym wyborem konsumentów w e-commerce – mówi Adam Jastrowicz, head of strategic partnerships z Empik.
Click to Payjest już dostępny u większości akceptantów w Polsce i w sklepów online.