Electronic Arts, agencja MSL, dom produkcyjny Prodigious oraz management Maty połączyli siły, by stworzyć i promować teledysk do utworu rapera „Lloret de Mar”. Jest to pierwsza piosenka polskiego artysty, która znalazła się na ścieżce dźwiękowej jednej z najpopularniejszych serii gier wideo na świecie – EA Sports FC. Teledysk można już zobaczyć w serwisie YouTube, a gra będzie mieć premierę 27 września.
W teledysku poza Matą wystąpili również Wojciech Szczęsny wraz z żoną Mariną Łuczenko-Szczęsną oraz youtuber PLKD, piłkarze klubu LKS Tajfun Ostrów Lubelski – którego prezesem i zawodnikiem jest Mata – i cały skład Gombao33. Klip zyskał ogromną popularność – w ciągu 24 godzin od premiery, promowanej przez MSL, teledysk osiągnął 0,5 mln odsłon i zajął pierwsze miejsce w karcie Na czasie, zarówno w kategorii Muzyka, jak i w zakładce Teraz na YouTubie. Do dziś odtworzono go ponad 2,7 miliona razy.
– Obecność pierwszego polskiego artysty na oficjalnej ścieżce dźwiękowej EA Sports FC 25 to duże wydarzenie nie tylko dla muzyka, ale także dla całej społeczności skupionej wokół EA Sports FC w Polsce – powiedział Daniel Urbanowicz, manager FC Brand Activation EE w Electronic Arts. – Otwiera nam to nowe kanały komunikacji i pozwala dotrzeć do niezwykle licznego grona fanów Maty z informacją o premierze i nowościach, jakie przynosi ze sobą najnowsza odsłona najpopularniejszej serii gier piłkarskich na świecie – dodał.
– Współpraca z Electronic Arts, która wybrzmiała w każdym zakątku – nie tylko polskiego – Internetu, to efekt konsekwentnej realizacji celu, który Mata obrał lata temu – tworzenie muzyki o potencjale globalnym. Pomogła w tym jego piłkarska pasja, na którą znajduje on czas i energię pomimo licznych zobowiązań. Inny kluczowy czynnik to fakt, że Michał jest fanem serii gier piłkarskich EA Sports od najmłodszych lat. Dzięki temu intuicyjnie wiedział, jak napisać utwór, którego sam jako gracz chciałby słuchać. Ważne było też dostrzeżenie potencjału tego połączenia przez polski oddział Electronic Arts oraz jego determinacja w doprowadzeniu tej historycznej na wielu poziomach współpracy do finału – powiedział Rafał Grobel, przedstawiciel managementu Maty.
Sama idea, pomysł kreatywny i sukces w jego realizacji to zasługa bliskiej współpracy, synergii i wzajemnego zaufania wszystkich zaangażowanych stron. Zdjęcia do teledysku zostały wykonane w hiszpańskiej Maladze w sierpniu tego roku. Reżyserią zajął się duet reżyserski Andiamo, a produkcją i postprodukcją – Prodigious.
– To projekt idealny. Mata kocha piłkę nożną i mocno angażuje się w promocję futbolu. EA dba o to, żeby każda kolejna edycja FC zaskakiwała fanów, fantastycznie dba o markę i społeczność największej gry sportowej na świecie. Michał znalazł się w FC 25 i jego nazwisko przejdzie do historii. Pokazał, że serce, zaangażowanie i talent sprawiają, że nie ma na świecie rzeczy, których nie da się osiągnąć. Do tego sam utwór jest epicki i zdecydowanie wychodzi poza ramy repertuaru artysty. Uczestnictwo i współpraca ze wszystkimi zaangażowanymi w ten projekt to dla nas zawodowo i prywatnie największy zaszczyt, jaki mógł nas spotkać – powiedział Sebastian Stępak, CEO MSL.
– Bardzo cieszymy się, że zostaliśmy wybrani do tak prestiżowej produkcji. Kilkadziesiąt osób na planie, wiele nieoczywistych lokacji, współpraca z lokalną ekipą filmowców. Kolorytu dodaje fakt, że na pewno różnimy się od Hiszpanów temperamentem i stylem pracy, co wymagało dodatkowego wysiłku koordynacyjnego. Miło widzieć, że efekt naszej pracy spotkał się z tak pozytywnym odbiorem fanów – mówi Beata Bacieczko, head of video production w Prodigious.
To nie koniec działań skupionych wokół premiery EA Sports FC 25 oraz współpracy z Matą. Kolejne aktywacje będzie można zobaczyć wkrótce.