Podczas uroczystej gali Retail Champion – Wybrany przez Konsumentów w warszawskim Hotelu Polonia Palace, E.Leclerc odebrał wyróżnienie Biggest Progress Winners 2025 w kategorii Localness. To coroczna nagroda przyznawana na podstawie opinii polskich konsumentów
Konkurs Retail Champion organizowany jest przez międzynarodową organizację European Conferences United. W tegorocznej edycji nagrody przyznano łącznie w sześciu kategoriach. Kategoria Localness obejmuje najwyższą ocenę dla sklepów pod kątem oferty produktów regionalnych oraz wsparcia lokalnych społeczności.
Badanie zostało przeprowadzone na panelistach YouGov Shopper Panel w Polsce w okresie lipiec–wrzesień 2025 r., 1–2 dni po dokonaniu zakupu w danej sieci. Analizie poddano 21 sieci handlowych o najwyższej średniej miesięcznej liczbie wizyt w gospodarstwach domowych, a łącznie zebrano 3231 ankiet. Oceny przeanalizowano z wykorzystaniem analizy względnych wag Johnsona, co pozwoliło precyzyjnie określić znaczenie poszczególnych zmiennych wpływających na ocenę konsumentów. E.Leclerc został wyróżniony za awans o 5 miejsc w rankingu w tej kategorii – największy skok w zestawieniu – co potwierdza rosnące docenienie marki przez konsumentów.
– Bliskość z klientami i lokalnymi społecznościami to fundament naszego modelu działania. Od 30 lat współpracujemy z regionalnymi producentami, wspieramy lokalne inicjatywy i dopasowujemy ofertę do potrzeb mieszkańców. To wyróżnienie traktujemy jako wyraz zaufania konsumentów i motywację do dalszego wzmacniania lokalności w codziennym działaniu – powiedziała w trakcie odbioru statuteki Anne Magre, prezes E.Leclerc odpowiedzialna za handel i relacje międzynarodowe.
To kolejne wyróżnienie dla E.Leclerc w konkursie Retail Champion. W 2023 i 2024 roku marka zwyciężała w kategorii Healthy Food Champion, a tegoroczna nagroda potwierdza, że kierunek stawiający na lokalne produkty i społeczności spotyka się z rosnącym uznaniem klientów.
W 2025 roku E.Leclerc obchodzi jubileusz 30-lecia obecności w Polsce pod hasłem „30 lat dobrych wyborów”. Marka konsekwentnie rozwija się w oparciu o trzy filary: ludzi, autorski model biznesowy łączący siłę ogólnopolskiej marki z niezależnością sklepów w regionach oraz bliskość z lokalnymi społecznościami. W tym roku program lojalnościowy BONUS, skierowany do klientów, osiągnął poziom 1 miliona użytkowników, stając się jednym z kluczowych narzędzi budowania długofalowych relacji z konsumentami.



